ویندوز 10 پس از یک سال از زمان عرضه، اکنون 21 درصد بازار را در اختیار دارد

بر اساس آخرین گزارش منتشر شده از سوی موسسه NET MARKET SHARE، سهم ویندوز 10 پس از یک سال از زمان عرضه عمومی، اکنون به 21.23 درصد بازار سیستم‌عامل‌های دسکتاپی رسیده است.

0

ویندوز ۱۰ در ابتدای سال ۲۰۱۶ بر روی ۱۱٫۸۵ درصد از رایانه‌های دسکتاپ نصب بود و حالا با پذیرش بیشتر این سیستم‌عامل توسط کاربران عادی و همچنین کسب‌وکارها این میزان به ۲۱ درصد رسیده و این در حالیست که همچنان ویندوز ۷ با اقتدار ۴۷ درصد از بازار سیستم‌عامل‌های رایانه‌ای را در اختیار دارد.

نگاهی به سهم سایر سیستم‌عامل‌های قدیمی‌تر موجود در بازار نشان می‌دهد که ویندوز ۸٫۱، ویندوز ۸، ویندوز ویستا و ویندوز ایکس‌پی به ترتیب ۷٫۸ درصد، ۲٫۰۹ درصد، ۱٫۰۶ درصد و ۱۰٫۳۴ درصد سهم بازار را در اختیار دارند که به طور بدیهی تمام این نسخه‌ها برخلاف ویندوز ده شاهد کاهش سهم خود بوده‌اند.

Windows 10 now claims more than 21% market share

نکته جالب اینکه سهم کلی بازار سیستم‌عامل ویندوز در بازار هم‌اکنون ۹۲٫۹ درصد است که نسبت به مشابه سال گذشته ۱٫۲ درصدی افزایش داشته و سایر سیستم‌عامل‌ها مانند مک و لینوکس هم‌اکنون به ترتیب از سهمی برابر با ۴٫۶۹ درصد و ۲٫۳۳ درصد برخوردار هستند.لازم به ذکر است که سهم ویندوز 10 به طور متوسط در دوماه اخیر 4 درصد افزایش یافته است.

انعطاف‌پذیری بالاتر ویندوز، قیمت نسبتاً پایین‌تر سخت‌افزار سازگار، شرکای سخت‌افزاری قدرتمند مایکروسافت و نرم‌افزارها و بازی‌های بیشتر و متنوع‌تر از مهم‌ترین دلایل برتری ویندوز بر OS X هستند. در این بین سیستم‌عامل متن باز لینوکس نیز که از امنیت بالایی برخوردار است، به دلیل نداشتن انعطاف کافی و از طرفی پشتیبانی نکردن از توسعه‌دهندگان، صرفاً توسط قشر خاصی از کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

mspoweruser

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.