اپلیکیشن SwiftKey به اشتباه آدرس ایمیل و شماره تلفن کاربران خود را لو داده است!

اپلیکیشن SwiftKey را می‌توان محبوب‌ترین اپلیکیشن کیبورد در اندروید و البته آیفون دانست. این اپلیکیشن اخیراً در یک مشکل امنیتی بزرگ آدرس ایمیل کاربرانش را به شکل پیش‌بینی کلمات لو داده است!

0

SwiftKey کیبورد بسیار قدرتمندی است که از بهترین الگوریتم‌های تشخیص کلمات و اصلاح آن‌ها استفاده کرده و از ویژگی سوایپ و زبان فارسی نیز به خوبی پشتیبانی می‌کند. از هفته گذشته برخی کاربران این کیبورد متوجه پیش‌بینی‌های عجیبی شدند که بعضاً در زبان‌های خارجی و گاهی هم حاوی آدرس‌های ایمیل مختلف و شماره تلفن‌هایی بود که هیچ‌گاه تایپ نکرده بودند.

به نظر می‌رسد ریشه مشکل در سرویس همگام‌سازی ابری این اپلیکیشن بود که برخی کاربران اطلاعات مربوط به کلمات و عبارات تایپ شده سایر کاربران را دریافت می‌کردند. با وجود این‌که این مشکل در نگاه اول بی‌خطر به نظر می‌رسد اما هیچکس دوست ندارد آدرس ایمیل و یا شماره تلفنش بدون اجازه او از گوشی همراه فرد دیگری سر در بیاورد.

SwiftKey ادعا می‌کند این مشکل تنها گریبان‌گیر تعداد بسیار محدود و اندکی از کاربران شده و به همین دلیل به‌صورت موقتی همگام‌سازی ابری را متوقف کرده و پیش‌بینی آدرس ایمیل را نیز غیرفعال کرده است. این شرکت از کاربرانی که با چنین مشکلی مواجه می‌شوند تقاضا کرده تا اطلاعات بیشتر را به آدرس ایمیل reviews@swiftkey.com برای بررسی بیشتر ارسال کنند. به این ترتیب اگر از کاربران این کیبورد هستید بهتر است در تایپ عبارات حساس بیشتر دقت کرده و یا بخش همگام‌سازی ابری را به کل غیرفعال کنید.

engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.