این شارژر بی‌سیم گوشی شما را در هوا معلق نگه می‌دارد!

اگرچه به لطف استاندارد Qi، هم‌اکنون این امکان به وجود آمده است که گوشی موبایل خود را بدون اینکه مجبور باشید آن را به کابل شارژ میکرو یو‌اس‌بی متصل کنید به صورت بی‌سیم شارژ کنید با این حال به تازگی پروژه‌ای جذاب تحت عنوان OvRcharge در کیک استار به ثبت رسیده است که قادر است گوشی همراه را به صورت معلق در هوا شارژ کند!

0

امروزه در عصری زندگی می‌کنیم که در کسری از ثانیه می‌توان بدون نیز به هیچ‌گونه سیم و کابل خاصی، اطلاعات دیتای را با سرعت زیادی از طریق گوشی همراه منتقل کرد و این در حالی است که همچنان روشن نگاه داشتن گوشی‌های هوشمند مستلزم تأمین نیروی باتری و یا به زبان ساده‌تر انرژی الکتریکی است.

فناوری شارژ بی‌سیم از ایستگاهی استفاده می‌کند که با ایجاد میدان مغناطیسی و سیم‌پیچی مناسب موجب دریافت شارژ در گوشی‌تان می‌شود و قابلیت شارژ شدن را بدون اتصال فیزیکی ممکن می‌سازد. اگرچه چند سالی است که گوشی‌ها و شارژهای پشتیبانی کننده از فناوری QI راهی بازار شده اند، با این حال پروژه‌ای تحت عنوان OvRcharge در استارت‌آپ کیک استار منتظر تأمین هزینه ساخت است که به زبان ساده، گوشی همراه شما را در هنگام شارژ به صورت بی‌سیم در هوا معلق نگه می‌دارد.

همان‌طور که در ویدئو فوق نیز مشاهده گردید، OvRcharge در نگاه اول تنها کار یک شارژر بی‌سیم را انجام می‌دهد با این حال نکته متمایز آن نسبت به سایر هم نوعان خود آن است که به واسطه میدان مغناطیسی ایجاد شده میان پایه شارژر و قطعه‌ای که به پشت قاب گوشی همراه متصل می‌شود، قادر است گوشی را در هوا معلق نگاه داشته و حتی آن را با سرعت مشخصی در ارتفاع ثابت به چرخش درآورد. در حقیقت OvRcharge را می‌توان یک شارژر بی‌سیم سازگار با فناوری Qi دانست که با ایجاد یک میدان مغناطیسی، گوشی یا تبلت شما را در هوا به چرخش می‌آورد و صرفاً وجه نمایشی دارد.

لازم به ذکر است که اگرچه فناوری به کار گرفته شده در این محصول در نوع خود منحصر به فرد محسوب می‌شود، با این حال هنوز میزان تأثیر منفی میدان مغناطیسی ایجاد شده که به صورت مستقیم با گجت در حال شارژ در ارتباط است، در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

ubergizmo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.