درز مشخصات فنی تراشه Exynos 8895 سامسونگ توسط Zauba

بر کسی پوشیده نیز که افزایش امکانات گوشی‌های هوشمند جدید بدون بهره‌مندی آن‌ها از تراشه‌ مرکزی قدرتمند که بتواند اطلاعات سنسورهای مختلف را پردازش نماید امکان‌پذیر نیست؛ از این رو سه شرکت کوالکام، مدیاتک و با اندکی اختلاف سامسونگ هرساله می‌کوشند تا با عرضه تراشه‌های موبایلی جدید که همگی با فناوری ارائه شده از سوی ARM توسعه‌یافته‌اند، این پیش نیاز را فراهم کنند.

0

اگر به خاطر داشته باشید طی چند وقت اخیر شاهد معرفی تراشه اسنپ‌دراگون 821 از سوی کوالکام بوده‌ایم و این در حالی است که به نظر می‌رسد سامسونگ برگ برنده‌ای با نام اکسینوس ۸۸۹۵ را برای مقابله با این مدل در حال توسعه دارد.

قبل از پرداختن به ویژگی های این تراشه که توسط وب‌سایت معتبر Zauba به بیرون درز کرده این نکته را باید یادآور شویم که سری اکسیونس 88xx سامسونگ تاکنون تنها قلب پرچم‌داران این شرکت را به تپش درآورده اند. به طور مثال اکسینوس 8890 سال گذشته در گلکسی اس 7 مورد استفاده قرار گرفت، از این رو می‌توان حدس زد که مدل 8895 این سری در گلکسی نوت 7 به کار گرفته شود.

بر این اساس شنیده می‌شود که چهار هسته از مجموع هشت هسته Exynos 8895، مبتنی بر فناوری Kryo کوالکام توسعه یافته‌اند، با این حال سرعت پردازش اطلاعات در این پردازنده دست کم بین 10 تا 25 درصد سریع‌تر از اسنپ‌دراگون 821 است. در حال حاضر اگرچه اطلاعات بیشتری پیرامون این تراشه همچون فرکانس کاری آن در دست نیست، با این حال می‌توان حدس زد که شرکت کره‌ای علاوه بر افزایش قدرت پردازشی، مصرف انرژی آن را نسبت به نسل قبلی کاهش داده است.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.