شیائومی لپ‌تاپ‌های Mi Notebook Air خود را با مشخصات عالی و قیمت مناسب معرفی کرد

همان‌طور که انتظار داشتیم شیائومی سرانجام نوت‌بوک‌های خود را با نام Mi Notebook Air و برای رقابت با مک‌بوک‌های اپل در دو اندازه 13.3 اینچی و 12.5 اینچی معرفی کرد.

1

این نوت‌بوک‌ها با ویندوز 10 کار می‌کنند و قرار است رقبای مستقیمی برای مک‌بوک ایر و مک‌بوک 12 اینچی اپل باشند. هر دو از بدنه تمام فلزی در رنگ‌های نقره‌ای و طلایی بهره برده و به صفحه‌نمایش فول اچ‌دی، نور پس‌زمینه کیبورد، حاشیه باریک صفحه‌نمایش و وبکم 1 مگاپیکسلی مجهز هستند.

بگذارید از نسخه قوی‌تر 13.3 اینچی شروع کنیم. این نوت‌بوک با وجود قیمت بسیار مناسب 750 دلاری از پردازنده Core -5-6200U با فرکانس 2.7 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی NVIDIA GeForce 940MX با یک گیگابایت حافظه GDDR5 استفاده می‌کند. جالب است بدانید با وجود قرارگیری پردازنده گرافیکی مجزا، این مدل از Mi Notebook Air از مک‌بوک ایر 13 اینچی اپل سبک‌تر و باریک‌تر است. در این نوت‌بوک 8 گیگابایت حافظه رم DDR4، 256 گیگابایت حافظه داخلی از نوع PCIe وجود دارد که می‌توانید فضای بیشتری را نیز از طریق درگاه SATA به آن اضافه کنید باتری 40 وات ساعتی این نوت‌بوک برای 9.5 ساعت جوابگو بوده و به لطف درگاه USB-C می‌تواند تنها در نیم‌ساعت از صفر تا پنجاه درصد شارژ شود.

mi-notebook-air-2

مدل سبک‌تر و کوچک‌تر 12.5 اینچی حتی باریک‌تر و سبک‌تر است. این مدل تنها 12.9 میلی‌متر ضخامت و 1.07 کیلوگرم وزن دارد و طراحی آن نیز مانند مدل بزرگ‌تر به نظر ترکیبی از مک‌بوک و سری N لپ‌تاپ‌های ایسوس است. در این نوت‌بوک با یک پردازنده Core M3 اینتل، 4 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه SSD SATA مواجهیم و می‌توانید حافظه را از طریق درگاه PCIe گسترش دهید. به جای دو درگاه USB 3.0 این مدل تنها به یک درگاه مجهز است اما با این وجود درگاه HDMI فراموش نشده است. خوشبختانه باتری این مدل شارژدهی بیشتری داشته و می‌توانید 11.5 ساعت روی آن حساب باز کنید. شیائومی قیمت این مدل را 3500 یوآن معادل 520 دلار اعلام کرده است.

گفتنی است مانند بسیاری از محصولات عجیب شیائومی مثل دوچرخه هوشمند، پهپاد و پلوپز نوت‌بوک‌های جدید شیائومی نیز در واقع توسط این شرکت ساخته نشده و شیائومی تنها بر روی طراحی و ساخت آن نظارت داشته است. این‌بار شریک شیائومی برای ساخت نوت‌بوک‌ها شرکت Tianmi بوده است. یکی از مدیران شیائومی دلیل ورود این شرکت به عرصه نوت‌بوک‌ها را وجود پتانسیل زیاد و همچنین توانایی این شرکت در عرضه محصولاتی با تعادلی خوب بین کارایی و جابجایی عنوان کرده است و این‌که شیائومی می‌تواند محصولاتی برای جوانان عرضه کند که قیمت مناسبی داشته و در عین حال برای تولید محتوا نیز مناسب است.

با وجود این‌که Mi Notebok Air از رابط کاربری MIUI شبیه به گوشی‌های هوشمند این شرکت بهره نمی‌برد اما نرم‌افزاری با نام Mi Sync برای تشویق کاربران به استفاده از فضای ابری Mi Cloud شیائومی بر روی آن‌ها نصب شده و درست مشابه macOS Sierra اپل، نوت‌بوک‌های شیائومی نیز در مجاورت دستبند هوشمند Mi Band این شرکت به‌صورت خودکار آنلاک می‌شوند.

شیائومی Mi Notebook Air را در 12 مردادماه رسماً در چین عرضه خواهد کرد اما فعلاً برنامه‌ای برای عرضه جهانی آن‌ها وجود ندارد.

Engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Amir می‌گوید

    همه به این نتیجه رسیدن که زیبایی در سادگیه
    اما اپل 5 سال زودتر فهمید