آپدیت مجموعه آفیس با اضافه شدن قابلیت های جدید منتشر شد

مایکروسافت تمام تلاش خود را برای تعامل سهولت کاربران با مجموعه آفیس انجام می‌دهد، با انتشار آپدیت جدید نیز شاهد اضافه شدن قابلیت‌های جدید دیگری به آفیس هستیم.

0

وُرد مایکروسافت به اندازه‌ای کامل است که واقعا نمی‌توان امکانات جدید را در آن حدس زد؛ اما هر بار با انتشار آپدیت جدید، شاهد اضافه شدن ویژگی‌هایی هستیم که تعامل کاربران با ورد را راحت‌تر می‌کند. در آپدیت اخیر نیز شاهد اضافه شدن ویژگی جدیدی در Researcher وُرد هستیم. همان‌گونه که از نام این ویژگی پیداست، این قابلیت برای ساده‌سازی فرآیند نوشتن تحقیقات ایجاد شده است.

به این ترتیب محققین قادر هستند از قسمت Knowledge Graph، موتور جستجوی بینگ اطلاعاتی را استخراج و این اطلاعات را مستقیماً در سند وُرد وارد کنند. از قرار معلوم مایکروسافت منابع تحقیقاتی بیشتری را نیز در قسمت در آینده قرار خواهد داد. از طرف دیگر اگر حتی کاربر، منابع خود را به این قسمت اضافه کند، این منابع به صورت خودکار در قسمت bibliograghy به عنوان قسمتی از تحقیقی که انجام داده‌اید اضافه می‌شود. تاکنون ویژگی تحقیقات در آفیس‌ ۳۶۵ اضافه شده است و مایکروسافت وعده داده تا این ویژگی را به نسخه موبایل آفیس نیز اضافه کند.

microsoft word

جالب اینجاست که در کنار ویژگی Researcher، مایکروسافت قابلیت جدیدی را نیز به محیط ادیتور وُرد اضافه کرده است. کاربران وُرد مدت‌هاست که از امکان Spellcheck استفاده می‌کنند، اما این ویژگی جدید امکانات بیشتری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. به این ترتیب با آپدیت جدید کاربران قادر هستند برای اصلاح اشکالات نوشتاری خود از هوش ماشینی استفاده کرده و عبارت‌هایی را برای بهینه‌‌تر نوشتن متن دریافت کنند. این قابلیت در ورد به کاربر کمک می‌کند تا خلاقیت بیشتری در نوشتار متن‌های خود اعمال کند.

جالب اینجاست که در کنار اضافه شدن این امکانات کاربردی به وُرد، شاهد اضافه شدن ویژگی خاصی در آپدیت جدید مایکروسافت برای اکسل نیستیم. در این بین آوت‌لوک شاهد بهینه‌سازی‌هایی در قسمت اینباکس است و اینباکس، شباهت بیشتری به نسخه موبایل آوت‌لوک پیدا کرده است. به این ترتیب کاربران قادر هستند ایمیل‌ها را به یک قسمت دیگر منتقل کنند تا تمرکز بیشتری بر روی ایمیل‌های مهم‌تر اعمال شود. کاربران آوت‌لوک پس از دریافت این آپدیت جدید قادر به مِنشِن کردن یکدیگر با علامت @ نیز در ایمیل‌ها هستند. انتظار می‌رود این قابلیت برای نسخه‌های iOS، Android و ویندوز ۱۰ موبایل آفیس نیز در آینده نزدیک اضافه شود.

powerpoint

سال گذشته مایکروسافت ویژگی جالب Morph را به پاورپوینت اضافه کرد، امسال نیز در آپدیت جدید آفیس خود، دستی بر سر و روی پاورپوینت کشید و ویژگی جدید Zoom را که عملکردی همانند Morph دارد را به پاورپوینت اضافه کرد. با استفاده از ویژگی Zoom، کاربران قادر هستند اسلاید‌های تعاملی‌تری بسازند. به این ترتیب حضار در جلسه از مدت زمان باقی مانده از ارائه پاورپوینت باخبر خواهند شد.

در پایان ذکر این نکته لازم است که این آپدیت جدید از هم اکنون برای دانلود از جانب مایکروسافت قرار داده شده است.

theverge.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.