با این گجت کوچک هدفون باسیم خود را به آیفون 7 بدون درگاه صدا متصل کنید!

شایعه‌های زیادی در خصوص حذف جک ۳.۵ میلی‌متری آیفون ۷ مطرح شده است و به همین منظور شاهد گجت کوچکی هستیم که هدفون باسیم را به آیفون ۷ بدون درگاه صدا متصل می‌‌کند.

0

این گونه که پیداست عمر جک ۳.۵ میلی‌متری رو به پایان است و این درگاه قدیمی رفته‌رفته در گوشی‌های هوشمند جدید کمرنگ‌تر می‌شود. موتورولا در سری جدید موتو زد خود قید جک ۳.۵ اینچی را زده است،‌ در خط تولید گوشی‌های هوشمند مدل ۲۰۱۶ شرکت LeEco نیز دیگر جک ۳.۵ میلی‌متری جایی ندارد. با این حساب انتظار می‌رود اپل که همیشه جدیدترین نوآوری‌ها را در آیفون‌های خود به خدمت می‌گیرد نیز در آیفون ۷ جک ۳.۵ میلی‌متری صدا را کنار بگذارد. در این بین این سوال پیش می‌آید که تکلیف این همه هدفون‌های باسیمی که وجود دارد چه می‌شود؟ به همین منظور شاهد ابداع گجت کوچکی هستیم که هدفون باسیم را به آیفون ۷ بدون جک ۳.۵ میلی‌متری صدا متصل می‌کند.

یکی از بهترین گزینه‌ها خرید تجهیزات دریافت کننده صوتی بلوتوث است، در همین زمینه شرکت Noble Audio دستگاه جالبی را معرفی کرده است. این شرکت که سازنده ایرفون زیبا و گران‌قیمتی Kaiser 10 است حالا چاره‌ای برای اتصال چنین هدفون‌هایی به آیفون 7 یا سایر گوشی‌های بدون جک صدا اندیشیده است. در این گجت کوچک یک چیپ باکیفیت تبدیل صدای دیجیتال به آنالوگ (DAC) قرار گرفته شده به این ترتیب کاربر کافی است تا فیش هدفون را به این دستگاه کوچک که Noble BTS نامیده میشود، متصل کرده و دستگاه را از طریق بلوتوث به گوشی همراه هوشمند خود وصل کند. سپس نیز به راحتی قادر است صدایی که به صورت بی‌سیم از آیفون ۷ منتقل شده است را با هدفون باسیم خود بشوند.

noble_bts_4-1

در این گجت کوچک، یک میکروفون با قابلیت دریافت صدا از جهت‌های مختلف نیز تعبیه شده است، از طرف دیگر دکمه‌هایی نیز برای کنترل موسیقی پخش شده در این گجت وجود دارد. به این ترتیب گزینه‌ بسیار مناسبی است برای کاربرانی که هدفون‌های باسیم را به هدفون‌های وایرلس جدید ترجیح می‌دهند. دستگاه تبدیل سیگنال‌های دیجیتال به آنالوگ و آمپلی‌فایر جهت تقویت صدا نیز در این گجت کوچک و جمع و جور تعبیه شده است، پشتیبانی از صدای اچ‌دی، فناوری aptX و بلوتوث نسخه ۴.۰ از موارد دیگری است که در این گجت به چشم می‌خورد. جالب اینجاست که این گجت امکان انتقال همزمان صدا را به دو دستگاه مختلف میسر می‌کند. با این حساب کاربر به راحتی قادر است به صورت همزمان، صدای لپ‌تاپ و گوشی هوشمند خود را بر روی هدفون باسیم داشته باشد.

در کنار تمامی این مزایا، این گجت جدید یک اشکال بزرگ دارد و آن هم قیمت آن است. شرکت نوبل به عنوان سازنده این محصول، قیمتی برابر با ۹۹ دلار را برای این گجت خوش‌کاربرد در نظر گرفته است که البته اگر آن را با DACهای قابل حمل حرفه‌ای مقایسه کنیم چندان هم بی‌راه به نظر نمی‌رسد. در پایان ذکر این نکته لازم است که اگر اپل در نهایت، واقعاً قید جک ۳.۵ میلی‌متری صدا را در آیفون بعدی خود بزند، بدون شک محصولاتی از این دست با قیمت‌های مناسب‌تر نیز روانه بازار خواهد شد.

theverge.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.