اپل گزارش سه‌ماهه مالی سوم خود را منتشر کرد

اپل ساعاتی پیش گزارش سه‌ماهه مالی سوم سال 2016 خود را منتشر کرد. این شرکت موفق شده تا انتظارات بسیار پایین در پیش‌بینی‌های وال استریت ژورنال را با اختلاف کمی پشت سر بگذارد.

0

طبق پیش‌بینی‌ها اپل در این سه‌ماهه کمترین میزان سود و درآمد در چندسال اخیر را داشت و ظاهراً با این‌که اپل توانسته کمی بهتر از این عمل کند اما مشخص است که کاربران انتظار آیفون‌های جدید را می‌کشند. اپل در این سه‌ماه توانسته 42.4 میلیارد دلار درآمد داشته باشد که از این میزان 7.8 میلیارد دلار درآمد خالص (1.42 دلار به ازای هر سهم) بوده است. این در حالی است که اپل سال گذشته در همین سه‌ماهه 49.61 میلیارد دلار درآمد و 10.7 میلیارد دلار درآمد خالص داشته است. پیش‌بینی می‌شد میزان درآمد اپل چیزی حدود 42.11 میلیارد دلار باشد.

از نظر فروش آیفون در این سه‌ماهه اپل توانست تعداد 40.4 میلیون آیفون را تا پایان 25 ژوئن به فروش برساند که 7.1 میلیون دستگاه کمتر از مدت مشابه سال گذشته بوده اما کمی بهتر از پیش‌بینی‌ها یعنی 40 میلیون دستگاه به نظر می‌رسد. اوضاع برای آی‌پدها نیز چندان خوب نبوده و این شرکت با 9 درصد کاهش فروش امسال 10 میلیون دستگاه تبلت فروخته است. به نظر می‌رسد برخی سرمایه‌گذاران از گزارش مالی اپل راضی بوده و حالا ارزش سهام این شرکت کمی افزایش یافته است.

در این میان نقطه مثبت دیگری نیز وجود دارد که اپ‌استور است. به گزارش اپل درآمد اپ‌استور از همیشه بالاتر بوده و کسب‌وکار سرویس‌ها نسبت به سال گذشته 19 درصد رشد را نشان می‌دهد. اپل اخیراً بر روی سرویس‌های ابری تمرکز کرده تا از این طریق درآمدی جدای از فروش دستگاه‌ها داشته باشد.

گفتنی است درآمد سه‌ماهه گذشته اپل برای اولین بار پس از 13 سال افت محسوسی را نشان داده بود که دلیل آن هم فروش نه‌چندان زیاد آیفون و علاقه کمتر کاربران نسبت به امکانات جدید آیفون 6اس عنوان شده است. گفته می‌شود طبق پیش‌بینی‌ها سه‌ماهه بعدی اپل درآمدی بین 45.5 تا 47.5 میلیارد دلار داشته باشد که نسبت به سه‌ماهه جاری بیشتر اما نسبت به مدت مشابه سال قبل (51.5 میلیارد دلار) افت محسوسی خواهد داشت.

واضح است که اپل باید نهایت تلاش خود را با آیفون 7 یا هر نامی که این پرچم‌دار خواهد داشت انجام دهد. طبق گزارش‌ها این گوشی تغییرات اندکی را با خود به همراه خواهد داشته و به این ترتیب نمی‌توان انتظار یک سال پردرآمد دیگر را برای اپل داشت.

TheVerge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.