بلک‌بری رسماً گوشی اندرویدی DTEK50 را معرفی کرد

پس از درز تصاویر رندر شده حالا نوبت به معرفی رسمی دومین گوشی اندرویدی بلک‌بری با نام DTEK50 رسیده است. این گوشی برخلاف Priv تمام لمسی و بدون کیبورد سخت‌افزار طراحی شده و از آخرین نسخه اندروید بهره می‌برد.

0

بلک‌بری DTEK50 پیش از این با نام رمز Neon یا هامبورگ شناخته می‌شود و اگر راستش را بخواهید نام Neon شاید کمی معقول‌تر از DTEK50 بود. به هر حال این گوشی دومین گوشی اندرویدی بلک‌بری است که به ادعای این شرکت کانادایی امن‌ترین گوشی هوشمند اندرویدی دنیا نیز هست. DTEK50 با اندروید 6.0 مارشملو کار کرده و تمامی اطلاعات کاربری را برای امنیت بیشتر رمز‌گذاری خواهد کرد. همچنین اپلیکیشن BlackBerry App قادر است تا با بررسی امنیت کاربر در صورت وجود خطر مثل برخی اپلیکیشن‌های آلوده به او هشدار دهد. به این ترتیب اگر اپلیکیشنی بدون اجازه شما از دوربین، موقعیت، میکروفون و یا مخاطبان استفاده کند شما مطلع خواهید شد.

Black Berry Neon

اگر پیگیر اخبار فناوری باشید احتمالاً با نگاهی دقیق‌تر به گوشی بلک‌بری متوجه شباهت زیادن آن با گوشی آلکاتل Idol 4 شده‌اید. پیش از آن‌که بلک‌بری را متهم به کپی‌کاری کنید خوب است بدانید DTEK50 در واقع یک Idol 4 ریبرند شده است که نرم‌افزار آن توسط بلک‌بری سفارشی شده است. به این ترتیب با همان مشخصات Idol 4 نیز مواجه هستیم:

  • صفحه‌نمایش 5.2 اینچی 1080p
  • چیپست اسنپ‌دراگون 617 – ادرنو 405 – 3 گیگابایت رم – 16 گیگابایت حافظه داخلی – درگاه کارت حافظه
  • دوربین‌های 13 و 8 مگاپیکسلی
  • باتری 2610 میلی‌آمپرساعتی مجهز به فناوری شارژ سریع 2.0 کوالکام

شاید هدف بلک‌بری برای شراکت با آلکاتل پایین نگه‌داشتن قیمت تمام شده گوشی باشد چرا که DTEK50 با قیمت 299 دلار به صورت آنلاک 18 مردادماه عرضه شود. کاربرانی که این گوشی را پیش از این تاریخ پیش‌خرید کنند همچنین یک پاوربانک 12600 میلی‌آمپرساعتی بلک‌بری نیز با 2 درگاه شارژ دریافت خواهند کرد.

در حال حاضر DTEK50 تنها با اپراتورهای T-Mobile و AT&T سازگار است و این شرکت برنامه‌ای برای عرضه جهانی آن ندارد.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.