آموزش: چگونه گوشی هوشمند قدیمی خود را به یک دوربین امنیتی تبدیل کنیم؟

0

به کار گیری فناوری‌های نوین می‌تواند به موازات آسان کردن برخی امور،ضریب امنیت انجام آن‌ها را هم افزایش دهد. به طور مثال امروزه گجت هایی همچون Nest Cam و Canary به بازار عرضه شده‌اند که بدون نیاز به نصب و راه‌اندازی تجهیزات شبکه و یا دکل‌های ارتباطی، امکان نظارت لحظه‌ای بر مکان‌های دلخواه از جمله خانه یا دفتر کارتان را امکان‌پذیر می‌کند.

البته بدیهی است که استفاده از دستگاه‌ها و گجت‌های امنیتی این دست، مستلزم صرف هزینه گزافیست که ممکن است برای همگان مقدور نباشد. در هر حال اگر خواهان راه‌اندازی سیستم نظارت لحظه‌ای بر مکان‌های دلخواه از طریق  گوشی هوشمند یا تبلت قدیمی خود هستید ما را در ادامه در فارنت همراه فرمایید.

قبل از شروع باید یادآور شویم که در این روش برخورداری از گوشی یا تبلتی که قادر به نصب نرم‌افزارهای مورد نیاز باشد و یک اتصال دائم اینترنت اجباری است.

در حال حاضر اپلیکیشن‌های پولی از قبیل iCam و Presence برای پلتفرم اندروید و iOS توسعه یافته‌اند که قادر هستند به صورت دائمی تصاویر ضبط شده از طریق گوشی همراه شما را به صورت استریم پخش کنند و یا اینکه بر روی سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری ضبط کنند، با این حال ما در این آموزش از یک اپلیکیشن رایگان به نام Perch استفاده خواهیم کرد.

lncajtnkrd9jqiixbbaw

بر این اساس از طریق این لینک ابتدا برنامه مورد نظر را دریافت و پس از نصب و راه‌اندازی، در صفحه شروع آن یک اکانت ایجاد کنید تا در هر زمان و مکانی که مایل بودید بتوانید بر تمامی گجت‌های خود نظارت داشته باشید. بدین منظور از میان گزینه‌های صفحه شروع به کار اپلیکیشن، گزینه Set up as a camera را انتخاب کرده، نام گوشی را بر اساس سلیقه خود انتخاب کرده و سپس مشخص کنید که تصاویر به وسیله کدام دوربین (سلفی یا اصلی) ثبت شوند و اینکه خواهان ضبط صدا هم هستید یا خیر.

si6iy0l3npdrduvkpl9p

در برنامه‌ مخصوص دوربین نیاز به ایجاد تغییرات عمده در تنظیمات نخواهید شد. پیش از هرچیز از محل صحیح قرار گرفتن دوربین و ثابت بودن آن مطمئن شوید. پس از آن به‌منظور استفاده دائم از گوشی، شارژر را به آن متصل کنید. برای تثبیت مکان گوشی یا همان دوربین امنیتی جدید، یک سه‌پایه گوشی هوشمند و یا نگه‌دارنده مکنده ماشین می‌تواند معجزه کند و به شما در قرار دادن دوربین در یک مکان نامحسوس کمک نماید؛ البته برای گسترش میدان دید، به فکر خرید یک لنز زاویه باز باشید.

ftqktjjvp9etuljxmtpd

این برنامه از دو قابلیت اصلی یعنی ره‌گیری و دید در شب پشتیبانی می‌کند. قابلیت اول به شما کمک خواهد کرد تا در صورت شناسایی حرکت در صحنه، هشداری به‌واسطه یک اسکرین شات به دستگاه نمایشگر ارسال شود. اگرچه این ارسال هشدار در برخی موارد با تأخیر انجام می‌پذیرد با این وجود قابلیت یادشده بسیار کارآمد است.

مشخصه دوم نیز به انجام فیلم‌برداری در محیط‌های تاریک و شب‌هنگام کمک خواهد کرد تا نتایجی با کیفیت‌تر را مشاهده کنید.در سوی دیگر این اپلیکیشن امکان برقراری چت تصویری با دستگاه دیگر را دارا هست و این در حالیست که حتی قادر خواهید بود با کلیک بر روی آیکون کوچک کنار خوراک دوربین در رابط کاربری تحت وب برنامه، دوربین را طوری تنظیم کنید که در اگر در محدوده خاصی از تصویری حرکتی مشاهده گردید به شما هشدار دهد.

منبع gizmodo
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.