پتنت جدید سامسونگ برای شارژر بی‌سیم با قابلیت شارژ همزمان دو گجت روی یکدیگر!

شارژ تجهیزات هوشمند همیشه دردسرهای خاص خود را دارد، به همین منظور شرکت‌های سازنده‌ تجهیزات هوشمند نیز راه‌‌های مختلفی را برای بهینه‌کردن شارژ معرفی می‌کنند، در این بین شاهد پتنت جدیدی از جانب سامسونگ هستیم که با استفاده از آن می‌توان دو گجت را روی هم به صورت همزمان شارژ کرد.

1

هفته پیش اسناد پتنتی ثبت شده از جانب سامسونگ به بیرون منتشر شد که بر اساس آن ممکن است انقلابی را در نحوه شارژ کردن تجهیزات هوشمند شاهد باشیم. از قرار معلوم با استفاده از این پتنت چندین دستگاه هوشمند را می‌توان به صورت همزمان شارژ کرد. در حال حاضر بیشتر از سه حالت مختلف برای شارژ بی‌سیم تجهیزات هوشمند در این پتنت مشاهده می‌شود و با این حساب در خصوص چند و چون این فرآیند به این راحتی نمی‌توان نظر داد.

Samsung-granted-patent-for-vertical-wireless-charger

در این پتنت شاهد به خدمت گرفتن پد‌های شارژ بی‌سیم معمولی هستیم که ظاهرا به نحوی طراحی شده است تا چند دستگاه هوشمند را بتوان بر روی آن قرار داد. از طرف دیگر در اسناد منتشر شده به همراه این پتنت گفته شده که این دستگاه در واقع برای شارژ گوشی‌ همراه و دستگاهی دیگر که به احتمال زیاد دستبند سلامتی Gear Fit سامسونگ است استفاده خواهد شد.

در خصوص این پتنت جدید به این نکته نیز می‌توان اشاره کرد که مشاهده صفحه‌نمایش گوشی در حالی که بر روی پد شارژ بی‌سیم قرار گرفته است، دشوار به نظر می‌رسد و ممکن است حتی این پتنت برای نمایش راحت‌تر محتوای صفحه‌نمایش گوشی هوشمند از جانب سامسونگ ابداع شده باشد.

همان‌گونه که در تصویر این پتنت مشاهده می‌شود به احتمال زیاد قسمت U شکل برای شارژ تجهیزات هوشمند پوشیدنی در نظر گرفته شده است. طرح دیگری که در این پتنت مشاهده می‌شود نیز شکل و شمایل مکعب مانندی دارد. در طراحی این دستگاه مکعب مانند شاهد دو تشدید کننده امواج هستیم که به صورت همزمان در محور عمودی و افقی، میدان مغناطیسی ایجاد می‌کنند.

به این ترتیب می‌توان حدس زد که در این حالت شارژ دستگاه را در حالی که به صورت افقی قرار دارد به صورت بی‌سیم شارژ کرد، حالت شارژ دو دستگاه در حالی که از بغل در کنار یکدگیر قرار گرفته‌اند را نیز می‌‌توان متصور شد.

در حال حاضر در خصوص این پتنت با توجه به اطلاعاتی که در دست است بیشتر از این نمی‌توان ایده‌پردازی کرد؛ اما در نگاه اول می‌توان گفت شارژ بی‌سیم گوشی به صورت عمودی در نوع خود جالب به نظر می‌رسد. بدون شک اگر این پتنت منجر به شارژ همزمان چند گجت هوشمند نیز بشود در نوع خود بسیار طرفدار پیدا خواهد کرد.

phonearena.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Amir می‌گوید

    اینا هنوز فلسفه شارژ بی سیم رو درک نکردن
    این که رو شارژر بذاریش چه فرقی داره با سیم گوشی درگیره
    شارژ بیسیم یعنی گوشی تو جیب باشه
    نه رو دستگاه شارژ