iOS 10 در صورت مرطوب بودن درگاه لایتنینگ به شما هشدار خواهد داد

مالکین گوشی‌های آیفون به خوبی می‌دانند که این گوشی به این راحتی‌ها نباید خیس شود،‌ به همین منظور iOS 10 در صورت مرطوب بودن درگاه لایتنینگ به مالک آیفون هشدار می‌دهد.

0

گوشی‌های آیفون در مقابل ریختن آب مقاوم نیستند و ممکن است با پاشیدن آب بر روی این گوشی‌های همراه مشکلی ایجاد نشود؛ اما اگر آیفون‌ها بیش از اندازه خیس شوند کاربر به دردسر می‌افتد. اینجاست که اپل شیوه جدیدی را برای محافظت آیفون‌های خود در iOS 10 تعبیه کرده است.

ممکن است گوشی آیفون به ناگاه خیس شود و کاربر از آن باخبر نشود، این رطوبت به آرامی وارد گوشی می‌شود. در این مواقع اگر رطوبت توسط کانکتور لایتنینگ در آیفون تشخیص داده شد، نسخه جدید سیستم‌عامل موبایل اپل به کاربر هشدار می‌دهد تا هر چه سریع‌تر رطوبت را از گوشی دور کند. این ویژگی در جدیدترین نسخه بتا iOS 10 لحاظ شده و از قرار معلوم تنها برای گوشی‌های آیفون 6s، آیفون 6s Plus و آیفون SE قابل دسترسی است.

ماه پیش نیز شاهد ثبت و تایید پتنتی برای مقاومت دستگاه در مقابل آب از جانب اپل بودیم، به این ترتیب ممکن است آیفون‌های بعدی اپل نیز در مقابل آب مقاوم باشند. این پتنت ثبت شده نه تنها اسپیکرهای گوشی را ضد آب می‌کند که قسمت دوربین نیز در مقابل آب مقاوم طراحی شده است.

از آنجایی که این ویژگی جدید هنوز توسط کاربران تست و آزمایش نشده است به این راحتی‌ها نمی‌توان در خصوص میزان حساسیت هشدار دادن درگاه لایتینگ در iOS 10 در حین قرار گرفتن گوشی در معرض رطوبت نظر داد؛ اما از قدیم گفته‌اند لنگه کفش کهنه هم در بیابان نعمت است و کاربران آیفون باید این ویژگی جدید را به فال نیک بگیرند تا اینکه در نهایت اپل برای مقاومت آیفون‌های بعدی خود در مقابل نفوذ آب یک فکر حسابی بردارد.

phonearean.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.