فیس‌بوک در حال کار بر روی برقراری اتصال اینترنت توسط لیزرهاست!

فیس‌بوک پیش از این وعده داده بود که راهی را برای برقراری اتصال اینترنت توسط لیرز معرفی کند؛ اکنون نیز شاهد انتشار گزارش چگونگی این کار از جانب فیس‌بوک هستیم.

1

در اسنادی که از جانب فیس بوک در خصوص نحوه اتصال به اینترنت از طریق لیزر منتشر شده است. اتصال اینترنتی را شاهد هستیم که با استفاده از نورهای لیزر به سرعت انتقال اطلاعات تا میزان ۲ گیگابیت در ثانیه دست پیدا می‌کند.

در این فناوری از فیبرهای نور فلورسنت استفاده می‌شود تا از این طریق نور بیشتری جمع‌آوری شود. فیبرهای نوری همان رنگی را که جذب می‌کنند از خود ساطع نمی‌کنند و به این ترتیب می‌توان طیف نور روشن‌تری را به آنها تاباند. این امر باعث می‌شود برگشت نور با سرعت چشمگیر ۲ نانوثانیه انجام شود. این سرعت بالا و رمزگذاری اطلاعات با شیوه مالتی استریم باعث می‌شود تا پهنای باندی را در اختیار داشته باشیم که در شبکه‌های وای‌فای و باسیم دسترسی به این پهنای باند غیر ممکن است.

فیس‌بوک در حال حاضر به دنبال راه‌هایی برای عرضه تجهیزات سخت‌افزاری اینترنت لیزری است چرا که تجهیزات فعلی که مهندسین فیس‌بوک از آن استفاده می‌کنند برای انتقال اینترنت با لیزر ساخته نشده است. با این حساب امیدواریم سایر شرکت‌های بزرگ نیز دست به کار شده و تجهیزات لازم برای استفاده از اینترنت لیزر فیس‌بوک را بسازند.

در پایان ذکر این نکته نیز لازم به نظر می‌رسد که محققین با استفاده از اینفرارد نیز توانسته‌اند به سرعت انتقال اطلاعات تا میزان ۱۰ گیگابیت در ثانیه دست پیدا کنند.

engadget.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Amir می‌گوید

    ما هم با سیم وصل میشیم این که چیزی نیس ?