آیا می‌دانید روزانه چند بار صفحه نمایش گوشی هوشمند خود را لمس و چند دقیقه آن را تماشا می‌کنید؟

اگر تاکنون در این که انسان‌ها به تلفن‌های هوشمند خود اعتیاد پیدا کرده‌اند یا خیر شک داشته‌اید، محققان تردیدتان را به یقین تبدیل کرده‌اند: بله، ما معتاد تکنولوژی شده‌ایم.

1

شرکت امریکایی DScout یک ابزار طراحی کرده تا بتواند مجموع مدت زمان استفاده و تعداد دفعاتی که یک کاربر تلفن‌همراه صفحه گوشی خود را لمس می‌کند، اندازه‌گیری کند. سپس از مجموع  100 هزار کاربر اندرویدی، 94 نفر را به صورت اتفاقی انتخاب کرده و این آزمایش را روی آن‌ها انجام داده است.

نتایج این آزمایش نشان می‌دهد که هر کاربر عادی تلفن‌همراه در یک روز معمولی و در استفاده روتین از گوشی خود، مجموعاً 2617 بار صفحه لمسی گوشی خود را لمس کرده و در مجموع 2 ساعت و 25 دقیقه در هر شبانه‌روز به گوشی هوشمند خود خیره شده است. این اعداد برای کسی که استفاده‌ای سنگین‌تر از موبایل خود دارد، مثل من، تا 5427 بار و 3 ساعت و 45 دقیقه در 24 ساعت افزایش خواهد یافت. این اعداد بیشتر از مقدار زمانی‌ست که صرف دیدن 2 فیلم سینمایی کامل خواهد شد!

برای بهتر درک کردن این اعداد، باید اشاره کنیم که طی تحقیقات مشخص شد که هر فرد عادی به طور میانگین 76 بار از گوشی خود استفاده می‌کند؛ لذا با در نظر نگرفتن ساعاتی که خواب هستیم، این یعنی این که ما هر 12 دقیقه و 38 ثانیه یک‌بار با گوشی خود کار خواهیم داشت و این تعریف دیگر اعتیاد است … . جالب‌تر آن که برای افراد با استفاده‌ی بالا این عدد به 132 بار در شبانه‌روز یعنی هر 7 دقیقه و 16 ثانیه یک‌بار می‌رسد!

آیا این اعداد درباره‌ی شما هم صدق می‌کنند؟ حدس می‌زنید شما چند ساعت صرف استفاده از تلفن هوشمند خود می‌کنید؟

PhoneArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Amir می‌گوید

    برا ماها که بالای ده ساعته تازه حداقل