یک حفره امنیتی 20 ساله در بخش چاپگرهای ویندوز کشف شد

هرچقدر هم که توسعه‌دهندگان تلاش کنند، در آخر برنامه‌هایشان کاملاً خالی از باگ و ایراد نخواهد بود. علت این است که گاهی باگ‌ها و آسیب‌پذیری‌هایی وجود دارد که یک فرد در زمان ساخت برنامه حتی به آن‌ها فکر هم نخواهد کرد؛ مثلاً این باگ پرینتر در ویندوز را در نظر بگیرید که بعد از 20 سال کشف‌شده است.

0

این باگ در حقیقت یک آسیب‌پذیری امنیتی است که در نرم‌افزار Spooler بخش پرینت ویندوز وجود دارد. این نرم‌افزار مسئولیت مدیریت خود دستگاه پرینتر و اسنادی که در لحظه پرینت گرفته می‌شوند یا منتظر نوبت خود هستند را بر عهده دارد؛ اما محققان در شرکت Vectra به‌تازگی متوجه شده‌اند ازآنجایی‌که Splooler صحت‌وسقم درایورهای موجود در یک کامپیوتر را بررسی نمی‌کند، هکرها می‌توانند از طریق آن بدافزار را به کامپیوتر وارد کنند.

بدتر اینکه معمولاً پرینتر در محیط کاری به شبکه متصل می‌شود و می‌توان بدافزار را به کامپیوترهای دیگری که در شبکه وجود دارند نیز انتقال داد. خوشبختانه این مشکل در آپدیتی توسط مایکروسافت پوشش داده‌شده و می‌توانید آن را دانلود کنید. متأسفانه افرادی که از ویندوز XP استفاده می‌کنند همچنان در معرض خطر قرار خواهند داشت، چراکه مایکروسافت دیگر از این پلتفرم پشتیبانی نمی‌کند.

خبر خوب اینکه از این آسیب‌پذیری تنها در صورتی می‌توان استفاده کرد که هکر دستگاهی را به کامپیوتر یا شبکه متصل کند. احتمال اینکه یک هکر شخصاً به خانه یا شرکت شما وارد شود و این کار را انجام دهد بسیار پایین است.

ubergizmo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.