حالا می‌توانید اپ‌های خریداری شده از گوگل پلی را با خانواده خود به اشتراک بگذارید

از این پس گوگل پلی اجازه می‌دهد تا کاربران، فیلم‌ها، موسیقی‌ها و اپلیکیشن‌هایی که از پلی استور خریداری کرده‌اند را تا سقف شش نفر از اعضای خانواده به اشتراک بگذارند.

0

اگر خاطر شما باشد یکی دو ماه پیش گفتیم که گوگل قابلیت به‌اشتراک‌گذاری خانوادگی اپلیکیشن‌ها را در اندروید فراهم خواهد کرد، اکنون نیز این وعده به تحقق پیوسته و محتوایی که از طریق گوگل پلی استور خریداری کرده‌اید را می‌توانید بین شش دستگاه اندرویدی به اشتراگ بگذارید. این ویژگی جدید گوگل‌پلی فامیلی لایبِرِری (Google Play Family Library) نام دارد و به لحاظ عملکرد همانند ویژگی Family share در دستگاه‌های اپل عمل می‌کند.

google-play-family-apps

لازم به ذکر است که پیش از این نیز گوگل امکان استریم موسیقی را برای کاربران خود با پرداخت ۱۴.۹۹ دلار در ماه جهت اشتراک گذاشتن بین ۶ نفر معرفی کرد. از آنجایی که این ویژگی بیشتر برای استفاده بین اعضای خانواده یا گروه دوستان طراحی شده است،‌ ویژگی‌های جالبی را نیز شاهد هستیم. با استفاده از طرح اشتراک اپلیکیشن‌ها در گوگل پلی، والدین یا کسی به حساب کاربری خانوادگی در گوگل پلی دسترسی دارد قادر هستند تا یک محتوای خاص را از اشتراک گذاشته شدن حذف کنند تا اعضای حاضر در گروه به محتوی مشخص شده دسترسی نداشته باشند. از طرف دیگر تمامی اعضای حاضر در این گروه نیز قادر هستند با یک حساب اعتباری از گوگل‌‌پلی خرید کنند. (البته داشتن کارت اعتباری برای خرید و لاگین کردن به این برنامه اجباری است.) تمامی رسید‌های خرید اپلیکشن‌ یا محتواها نیز به مدیر گروه یا والدین ارسال می‌شود تا بتوانند مدیریت کاملی بر اپلیکیشن‌ و محتوای خریداری شده داشته باشند.

در حال حاضر مشخص نشده که امکان Google Play family Library برای کدام کشورها عرضه خواهد شد و تنها CNET گزارش می‌دهد که این سیستم جدید تا چند هفته دیگر در کشورهای مشخصی را اه‌اندازی خواهد شد.

theverge.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.