گوگل نسخه پیش‌نمایش دوم Android Wear 2.0 را برای توسعه‌دهندگان عرضه کرد

گوگل حسابی هوای سیستم‌عامل Android Wear خود را دارد و نسخه پیش‌نمایش دوم Android Wear 2.0 را با بهینه‌سازی‌های بیشتر و باگ‌های رفع شده برای توسعه‌دهندگان عرضه کرد.

0

اگر خبرهای فارنت را دنبال کرده باشید حتما خبر رونمایی از نسخه جدید Android Wear را در مراسم Google I/O 2016 شنیده‌اید. در نسخه پیش‌نمایش دوم Android Wear 2.0 نیز شاهد حضور پلتفرم API 24 برای اندروید ویر هستیم. این پلتفرم سیستم‌عامل تجهیزات پوشیدنی اندرویدی را با نسخه جدید اندروید Nougat سازگار می‌کند. توسعه‌دهندگان با استفاده از این نسخه جدید قادر هستند به ویژگی صدور فرمان‌های حرکتی برای اپ‌های خود نیز نیز دسترسی داشته باشند.

توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری می‌توانند نسخه Android Wear 2.0 پیش‌نمایش CompileSdlVersion را به API 24 ارتقا دهند، گوگل توصیه می‌کند تا نسخه targetSdkVersion را نیز به API 24 ارتقا بخشند.

در نسخه پیش‌نمایش اول Android Wear 2.0 شاهد بهینه‌سازی‌هایی در قسمت کشوی این سیستم‌عامل شاهد بودیم. در نسخه دوم پیش نمایش Android Wear، گوگل امکانات بیشتری را به این کشو اضافه کرده و از طرف دیگر تعامل با آن هم راحت‌تر شده است. در پیش‌نمایش جدید Android Wear شاهد بهینه‌سازی‌هایی نیز در قسمت رابط کاربری هستیم. جالب اینجاست که از این پس توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری نیز قادر هستند کشوهای قابل تنظیم خود را برای اپلیکیشن‌های طراحی شده ایجاد کنند. مسیریابی و تعامل با محتوای موجود در کشوی Android wear نیز آپدیت شده است و از این پس این ویژگی را با نام NotifyDataSetChanged می‌شناسیم.

همان‌گونه که در ابتدا ذکر شد در نسخه پیش‌نمایش دوم Android Wear 2.0 شاهد ویژگی صدور فرمان‌های حرکتی (Wrist Gestures) نیز هستیم. کاربران نسخه فعلی Android Wear قادر هستند از طریق تکان دادن مچ دست، نوتیفیکیشن‌ها را اسکرول کنند. این ویژگی اکنون برای تعامل توسط توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری قرار داده شده است. با این حساب شاهد امکاناتی بیشتری از طریق صدور دستورات حرکتی دست در اپلیکیشن‌های Android Wear 2.0 خواهیم بود.

نسخه دوم پیش‌نمایش Android Wear 2.0 به همراه مستندات لازم از هم اکنون برای توسعه‌دهندگان جهت دانلود قرار داده شده است. در حال حاضر تاریخ مشخصی از جانب گوگل برای انتشار نسخه نهایی Android Wear 2.0 اشاره نشده است؛ اما انتظار می‌رود تا اواخر امسال شاهد نسخه جدید سیستم‌عامل تجهیزات پوشیدنی هوشمند گوگل باشیم.

androidcentral.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.