اپل مهرماه یک آکادمی iOS در ایتالیا تأسیس خواهد کرد

ساعت و عرضه سخت‌افزارهای مختلف تا زمانی که نرم‌افزاری برای استفاده از آنها وجود نداشته باشد، ارزش چندانی ندارد و ظاهرا اپل به این امر پی برده است؛ چرا که باخبر شدیم مهر ماه امسال اپل یک آکادمی iOS در ایتالیا تأسیس خواهد کرد.

0

انصافا باید گفت اپل به لحاظ سخت‌افزاری تجهیزات بسیار خوبی در بازار دارد، آیفون‌های این شرکت نیز همچنان به یکه‌تازی خود در بازار ادامه می‌دهند، اما این تنها یک روی سکه است و اپل برای حضور موفق آیفون‌های خود در بازارِ آینده گوشی‌های همراهِ هوشمند باید به لحاظ نرم‌افزاری نیز نیاز کاربران را پاسخ دهد. از طرف دیگر فرآیند برنامه‌نویسی و ساخت نرم‌افزار نیز به این راحتی‌ها نیست و دشواری‌های خاص خود را دارد.

به همین منظور باخبر شدیم اپل قرار است مهر ماه جاری آکادمی به خصوصی را برای آموزش برنامه‌نویسان iOS را‌ه‌اندازی کند. این آکادمی در دانشگاه Università di Napoli Federico II کشور ایتالیا تأسیس می‌شود و دانشجویان حاضر در این کلاس‌‌ها فرآیند ساخت و ایجاد نرم‌افزارهای iOS را به کمک اساتید خبره این دانشگاه یاد خواهند گرفت.

لوکا ماستری (Luca Maestri) یکی از مدیران ارشد اپل در خصوص تصمیم راه‌اندازی آکادمی iOS اعلام کرد که اپل از همکاری با این دانشگاه ایتالیا برای راه‌اندازی اولین آکادمی iOS در ایتالیا، شور و شوق زیادی دارد. این مدیر بلند پایه تاکید کرد اروپا توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری خلاق و خوش‌آتیه‌ای دارد که راه‌اندازی این آکادمی به پرورش نسل بعدی توسعه‌دهندگان iOS کمک زیادی خواهد کرد.

قرار است در دوره اول راه‌اندازی این آکادمی، تعداد ۲۰۰ نفر دانشجو حضور پیدا کنند و با توجه به نیاز بازار به اپلیکیشن‌های بیشتر، انتظار می‌رود در سال آینده شاهد حضور ۴۰۰ نفر دانشجو در این آکادمی باشیم. همان‌گونه که در ابتدا ذکر شد اپل نیازِ بازار به توسعه‌دهندگان را برای ساخت اپلیکیشن‌های iOS، به درستی تشخیص داده است. در همین راستا پیش از این نیز شاهد راه‌اندازی اپلیکیشنی با نام Swift Playgroud بودیم، این اپلیکیشن برای آموزش برنامه‌نویسی به نوآموزان طراحی شده است.

ubergizmo.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.