خلأ میان سرمایه‌گذار و متقاضی جذب سرمایه در صنعت ICT ایران

عضو هیأت عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران با بیان اینکه هم اکنون در ایران بین سرمایه‌گذار و متقاضی جذب سرمایه خلأ وجود دارد، پیشنهاد کرد: برای پر کردن این خلأ، نیاز به واسط‌هایی است که با برخورداری از آگاهی‌های حقوقی و فنی، مانند بنگاه‌های معاملات دو طرف را به یکدیگر مرتبط کنند.

0

به گزارش روابط عمومی اتحادیه تولیدکنندگان وصادرکنندگان نرم افزار ایران، خسرو سلجوقی عضو هیأت عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به اینکه پس از رفع تحریم‌ها شاهد حضور هیأت‌های متعدد تجاری در ایران بوده‌ایم و از این رو نیاز به معرفی بازارهای ایران برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی احساس می‌شود، گفت: هم اکنون در ایران بین سرمایه‌گذار و متقاضی جذب سرمایه خلأ وجود دارد وبرای پر کردن این خلأ، نیاز به واسط‌هایی است که با برخورداری از آگاهی‌های حقوقی و فنی، مانند بنگاه‌های معاملات دو طرف را به یکدیگر مرتبط کنند.

وی با بیان اینکه برگزاری همایش‌هایی چون همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و کسب و کار در صنعت فاوا یکی از ابزارهای معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعتICT  ایران است، تاکید کرد: لازم است برای تکمیل چرخه پس از برگزاری همایش محلی برای عرضه فرصت‌های سرمایه‌گذاری وجود داشته باشد.

سلجوقی توضیح داد: ساختار واسط برای ایجاد ارتباط میان سرمایه‌گذار و متقاضی جذب سرمایه باید کاملا خصوصی و بدون وابستگی به دولت باشد تا از نظر اقتصادی توجیه‌پذیر و قادر به ادامه بقا باشد.

وی تصریح کرد: بنابراین برگزاری همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و کسب و کار در صنعت فاوا و پس از آن تشکیل این ساختارها، زنجیره متقاضی سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذار و تحقق سرمایه‌گذاری خارجی رادر کشور تکمیل خواهد کرد.

گفتنی است همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و کسب و کار در صنعت ICT ایران در تاریخ 2 مرداد ماه 1395 در محل سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار می‌شود.

در راستای برگزاری این همایش، جلسه برقراری ملاقات‌های تجاری در تاریخ 3 مرداد ماه 1395 و سمینار توسعه صادرات IT ایران که با ارائه مدرک معتبر از کالج مدیریت بازرگانی کانادا همراه می‌باشد نیز در تاریخ 4 مرداد ماه 1395 برگزار می‌شود.

هدف از برگزاری این همایش، معرفی توانمندی‌های علمی و تکنولوژیکی ایران در حوزه ICT، معرفی مزیت‌های رقابتی ایران در تولید نرم‌افزار و محتوا، تجهیزات و زیرساخت های ICT و خدمات الکترونیک، تهیه فهرستی از فرصت‌های آماده سرمایه‌گذاری در حوزه ICT ایران، اعلام قوانین سرمایه‌گذاری های خارجی در ایران و روش‌های تامین مالی پروژه ها به شیوه سرمایه‌گذاری خارجی است.

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.