کیم دات‌کام به مناسبت پنجمین سالگرد حمله به مگاآپلود وب‌سایت جدیدی تأسیس می‌کند

اگر به خاطر داشته باشید بیش از چهار سال پیش FBI به دلیل به‌اشتراک‌گذاری محتوای ناقض کپی‌رایت به محل سرورها و اداره مگاآپلود حمله کرد و نه‌تنها باعث تعطیلی این وب‌سایت شد بلکه بنیان‌گذار آن کیم دات‌کام را نیز دستگیر کرد. اما ظاهراً او از این اتفاق درس نگرفته و قصد دارد یک وب‌سایت حتی بهتر جانشین آن کند.

0

وب‌سایت مگاآپلود در سال 2012 توسط دولت آمریکا تعطیل شد اما کیم دات‌کام در سال 2013 وب‌سایتی با نام Mega را راه‌اندازی کرد که البته یک‌سال بعد آن را به یک شرکت چینی واگذار کرده و خود آن را ترک کرد. اما ظاهراً کیم هنوز با فضای ابری خداحافظی نکرده و در توییت‌های اخیرش خبر از یک سرویس کاملاً جدید داده که قرار است ابتدای سال آینده میلادی راه‌اندازی شود.

megaupload-raid

این وب‌سایت ظاهراً 100 گیگابایت فضای رایگان ابری در اختیار کاربر خواهد گذاشت که رمزگذاری شده بوده و تمامی فایل‌های آن با تمام دستگاه‌هایتان همگام‌سازی خواهد شد. کیم هنوز نام این سرویس را اعلام نکرده اما ادعا می‌کند با سرویسی حتی بهتر از مگاآپلود مواجه خواهیم بود که حاصل بیش از 8 سال تجربه در این زمینه است؛ کیم همچنین می‌گوید که نام این سایت همه را خوشحال خواهد کرد!

به هر حال پس از تعطیلی مگاآپلود و سیاست‌های سخت‌گیرانه دولت آمریکا در حاشیه لایحه‌های SOPA و PIPA باعث شد بسیاری از سایت‌های محبوب مشابه آن زمان مانند رپیدشیر و هات‌فایل نیز تعطیل شوند و حالا سرویس‌های قوی‌تری جای آن‌ها را گرفته‌اند. از آن‌جا که کیم دات‌کام هنوز درگیر رفع اتهامات قانونی است مشخص نیست که تا چه اندازه خواهد توانست به وب‌سایت جدید خود رسیدگی کرده و آن را به محبوبیت مگاآپلود برساند.

thenextweb gizmodo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.