نینتندو قصد ساختن کنترلر بازی برای گوشی‌های هوشمند را دارد

نینتندو که تاکنون بخت خود را در عرضه محصولات مختلف بازی‌های کامپیوتری آزموده است؛ این بار قصد دارد تا با ساختن کنترلر بازی برای گوشی‌های هوشمند،‌محصولی متفاوت و جدید در این بازار داشته باشد.

0

صنعت بازی‌های رایانه‌ای مانند سایر صنایعِ فناوری محور در چند سال اخیر دستخوش تغییرات زیادی شده است، نینتندو هم به عنوان یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های حاضر در صنعت بازی‌های کامپیوتری سعی دارد تا به حضور خود در این صنعت روبه‌جلو و به‌روز ادامه دهد. به همین منظور مدتی است مشغول کار بر روی بازی‌های مختص گوشی‌های همراه هوشمند شده است. اخیرا نیز در جمع سالانه سهام داران این شرکت، اعلام کرد که علاقه نینتندو تنها به ساخت محصولات نرم‌افزاری خلاصه نمی‌شود و نینتندو قصد دارد در عرصه سخت‌افزارهای بازی نیز حضوری فعال داشته باشد. به همین منظور شاهد کنترلر بازی برای گوشی‌های هوشمند از جانب نینتندو خواهیم بود.

شینیا تاکاهاشی (Shinya Takahashi) از مدیران ارشد نینتندو در جمع سهام‌داران این شرکت اعلام کرد که در حال حاضر کنترلرهای فیزیکی مختلفی برای گوشی‌های هوشمند در بازار موجود است؛ اما نینتندو هم تمایل دارد کنترلر ساخت دست خود را برای گوشی‌های هوشمند روانه بازار کند. این مدیر ارشد در ادامه صحبت‌های خود افزود که انجام بازی‌های پرتحرک و به اصطلاح اکشن از طریق تعامل با صفحه‌نمایش گوشی‌های هوشمند کار راحتی نیست و وجود یک کنترلر فیزیکی جهت انجام بازی‌های اکشن بر روی گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها کاملا ضروری به نظر می‌رسد.

همان‌‌گونه که اشاره شد در حال حاضر نینتندو برای گوشی‌های هوشمند عناوین Miitomo و Pokemon GO را روانه بازار کرده است. در کنار این عناوین گفته می‌شود که نینتندو ۵ بازی موبایل دیگر را تا انتهای سال جاری عرضه می‌کند که Animal Crossing و Fire Emblem در میان این عناوین به چشم می‌خورد. نینتندو با عرضه کنترلر فیزیکی برای بازی کردن در گوشی‌های هوشمند به دنبال ایجاد تجربه تعامل با کنترلر بازی است تا به این طریق گیمرهایی که تجربه بازی با کنترلرهای قدیمی را در ذهن دارند دوباره با عناوین جدید خود به پای گوشی‌های هوشمند بکشاند.

در پایان باید گفت، نینتندو ید طولایی در بازی‌های کامپیوتری داشته است و گیمرهای قدیمی خاطرات دلچسبی با عناوین و کنسول‌های این شرکت دارند، با این حساب امیدواریم در طراحی کنترلر موبایل نینتندو سبک و سیاق طراحی کنسول قدیمی و دوست داشتنی NES نینتندو لحاظ شود.

VG247.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.