آیا این اولین تصویر گوشی اندرویدی نوکیا P1 است؟!

حدود دو ماه پیش نوکیا قراردادهایی را با چند شرکت بزرگ برای استفاده از نام تجاری نوکیا در گوشی‌ و تبلت‌های اندرویدی امضا کرد، از قرار معلوم این مذاکرات نتیجه خوبی داشته و ممکن است شاهد اولین تصویر گوشی اندرویدی نوکیا P1 باشیم.

0

بنا به خبرهایی که در این چند ماه اخیر منتشر شده، ممکن است شاهد بازگشت سلطان گوشی‌های موبایل به این صنعت پرفراز و نشیب باشیم. نوکیا در اردیبهشت ماه امسال با شرکت‌های بزرگ فاکس‌کان و شرکتی دیگر با نام HMD برای تولید گوشی‌های همراه هوشمند وارد مذاکره شد. اگر نام HMD برای شما ناآشناست باید بگوییم که به احتمال زیاد در ‌آینده از این شرکت بیشتر خواهید شنید، بد نیست بدانید راس هرم HMD را مدیران ارشد واحد موبایل مایکروسافت تشکیل می‌دهند.

امروز نیز شاهد تصویر رندر شده‌ گوشی هستیم که ممکن است اولین گوشی جدید نوکیا با سیستم‌عامل اندروید باشید، از قرار معلوم این گوشی جدید را در بازار با نام تجاری نوکیا P1 خواهیم شناخت. ظاهرا مهندسین شرکت‌های InFocus و شارپ در ساخت نوکیا P1 دست داشته‌اند. اگر اخبار فارنت را دنبال کرده باشید حتما به خبر خرید ۳.۵ میلیون دلاری شارپ توسط فاکس‌کان برخوردید. با این حساب منطقی به نظر می‌رسد که در ساخت قسمتی از این گوشی جدید، مهندسین شارپ دخیل باشند. اطلاعات زیادی در حال حاضر از نوکیا P1 در دست نیست و تنها شایع شده که این گوشی هوشمند اندرویدی در دو رنگ آبی و قرمزِ روشن روانه بازار شود.

نوکیا بر اساس قراردادی که با مایکروسافت بسته است حق ندارد تا اواسط سال جاری گوشی هوشمند با برند نوکیا تولید کند؛ اما از آنجایی که به پایان قرارداد نوکیا با مایکروسافت نزدیک می‌شویم می‌توان انتظار معرفی نوکیا P1 را در آینده نزدیک داشت.

phonearena.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.