تمام مشکلات احتمالی گلکسی اس 7 اج سامسونگ و راه‌حل برطرف کردن آن‌ها

گلکسی اس اج ۷ یکی از بهترین گوشی‌های حال حاضر است؛ اما هیچ گلی بی عیب نیست و سوگلی سامسونگ نیز ممکن است گاهی اوقات با مشکل روبرو شود. به همین منظور نگاهی به تمام مشکلات احتمالی گلکسی اس ۷ اج سامسونگ خواهیم داشت و نحوه برطرف کردن این مشکل‌ها را بررسی خواهیم کرد.

199

سازندگان گوشی‌های همراهِ هوشمند، سالانه محصولات مختلفی را روانه بازار می‌کنند، در این بین، این گوشی‌‌های پرچمدار هستند که بیشتر از بقیه گوشی‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرند. این امر باعث می‌شود شرکت‌های سازنده، همیشه وسواس بیشتری برای ساخت گوشی‌های هوشمند تراز اول به خرج دهند؛ اما هر چقدر هم که دقت در ساخت یک محصول انجام شود باز هم ممکن است مواردی از چشم سازندگان دور بماند. گلکسی اس ۷ اج هم از گوشی‌هایی است که بدون شک سامسونگ وسواس به خصوصی را برای ساخت این گوشی انجام داده است. با این وجود باز هم کاربران مشکلاتی را در حین کار با این گوشی گزارش‌ کرده‌اند که در این مطلب به راه‌های برطرف کردن مشکلات گلکسی اس ۷ اج می‌پردازیم.


روشن شدن اتفاقی صفحه‌نمایش گلکسی اس ۷ اج

samsung-galaxy-s7-edge-Screen

این مورد در واقع اشکال نیست و یکی از ویژگی‌های گلکسی اس ۷ اج است؛ اما ممکن است کاربران به دلیل عدم آشنایی فکر کنند صفحه‌نمایش گوشی اتفاقی روشن می‌شود. با این ویژگی کاربر قادر است با تکان دادن گوشی، صفحه‌نمایش آنرا روشن کند. به هر ترتیب اگر این ویژگی برای شما دست و پاگیر شده است برای غیر فعال کردن آن کافی است به قسمت Settings وارد شده و گزینه Accessibility را انتخاب و به منوی Dexterity And Interaction وارد شده و این قسمت را غیر فعال کنید.


مشکل در دوربین گلکسی اس ۷ اج

samsung-galaxy-s7-edge-Camera

کاربران گلکسی اس ۷ اج گزارش می‌دهند که این گوشی در صورت داغ شدن،‌ پیغام اشکال در اجرای اپلیکیشن دوربین را نمایش می‌دهد. برای رفع این اشکال کافی است تا یکبار قسمت Data cache اپلیکیشن دوربین را پاک کنید. برای این کار به قسمت Settings وارد شده و منوی Application را انتخاب و به قسمت Application Manager وارد شوید. در این قسمت اپلیکیشن گوشی را پیدا کرده و گزینه Force Stop را انتخاب و هر دو قسمت app cache و app data را پاک کنید. اگر هم این راه‌حل جواب نداد گوشی را ریست کنید؛ آخرین راه چاره نیز همیشه همان فکتوری ریست است.


کند شدن شارژ بی‌سیم گلکسی اس ۷ اج

samsung-galaxy-s7-edge-wireless charge

اگر گوشی گلکسی اس ۷ اج عزیزدُردانه خود را در قاب محافظ نگه می‌دارید ممکن است این قاب باعث اختلال در فرآیند شارژ گوشی شود. اگر قاب محافظ را برداشتید و گوشی همچنان شارژ بی‌سیمکندی داشت پیشنهاد می‌کنیم از روشن بودن ویژگی شارژ سریع وایرلس اطمینان خاطر حاصل کنید. برای این کار به قسمت Settings وارد شده و گزینه Battery در زمانی که گوشی بر روی شارژ قرار دارد انتخاب کنید.


ویژگی Palm detection در گلکسی اس ۷ اج کار نمی‌کند

samsung-galaxy-s7-edge-Palm detection
قابلیت Palm detection در واقع برای جلوگیری از لمس‌‌ ناخواسته صفحه‌نمایش ایجاد شده است؛ اما بعضی از کاربران گزارش‌ داده‌اند که این ویژگی گاهی اوقات کار نمی‌کند. به این ترتیب با کوچکترین لمس لبه‌های گوشی، صفحه‌نمایش تعامل نشان می‌دهد. این مشکل بدون شک، نرم‌افزاری است و برای حل آن پیشنهاد می‌کنیم گوشی را در قاب محافظ قرار دهید. استفاده از برچسب‌های محافظ صفحه‌نمایش نیز می‌تواند در حل این مشکل چاره ساز باشد.


دکمه‌های فیزیکی گلکسی اس ۷ اج کار نمی‌کند

samsung-galaxy-s7-edge-buttons
کاربران زیادی گزارش داده‌اند که با تعامل با دکمه‌های سخت‌افزاری گوشی مشکل دارند. اگر شما هم با چنین مشکلی روبرو هستید در مرحله اول باید بگوییم که این مشکل سخت‌افزاری نیست و با یک ریست کلی گوشی برطرف می‌شود. برای این کار دکمه پاور و Home را همزمان فشار دهید تا گوشی هارد ریست شود و پس از بالا آمدن خواهید دید که دکمه‌های فیزیکی گوشی مثل روز اول کار می‌کنند.


وای‌فای یا بلوتوث گلکسی اس ۷ اج از کار افتاده است

samsung-galaxy-s7-edge-wifi Broken

مشکل قطع شدن وای‌فای یا بلوتوث تنها مربوط به گلکسی اس ۷ اج نمی‌شود و گوشی‌های هوشمند زیادی با این مشکل مواجه می‌شوند. جالب اینجاست که در بیشتر موارد، این مشکل اصلا ربطی به گوشی هوشمند ندارد و روتری که وا‌ی‌فای گوشی به آن متصل شده دچار اشکال شده است. با این حساب در ۹۹ درصد موارد، اگر وای‌فای گوشی مختل شده بود، یک بار روتر را خاموش و پس از چند ثانیه آنرا مجدد روشن نماید. در صورت بر طرف نشدن مشکل پیشنهاد می‌کنیم از روی گوشی نام روتر را به اصلاح Forget کنید تا ارتباط میان روتر و گوشی قطع شود و مجدد به روتر متصل شوید.


اپلیکیشن Briefing در گلکسی اس ۷ اج باعث کندی گوشی شده است

samsung-galaxy-s7-edge-Battery
اپلیکیشن Briefing در گلکسی اس ۷ وظیفه دارد تا یک روزنامه الکترونیکی از رفتار کاربر با گوشی را تهیه کند. این فرآیند باعث می‌شود سرعت گوشی کند شود. خوشبختانه غیر فعال کردن Briefing کار چندان دشواری نیست و برای این کار در یک قسمت خالی از صفحه‌نمایش گوشی لمس طولانی کرده و به قسمت ‌Briefing برای خاموش کردن این ویژگی مراجعه کنید.


باتری گلکسی اس ۷ اج به سرعت خالی می‌شود

samsung-galaxy-s7-edge-Battery Usage
در بیشتر مواقع اپلیکیشن‌‌های پر مصرف دلیل خالی شدن شارژ گوشی هستند. به این ترتیب اگر احساس می‌کنید باتری گلکسی اس ۷ اج زودتر از موعد خالی می‌شود، یک بار تمامی اپلیکیشن‌ها را ببندید و گوشی را ریست کنید تا مصرف باتری به حالت معمول خود باز گردد. در قسمت نوتیفیکشن‌ها نیز تمامی امکاناتی را که به آنها نیاز ندارید را خاموش کنید. پیشنهاد می‌کنیم اپلیکیشن‌هایی که احساس می‌کنید ضرورتی به دسترسی به دیتای اینترنت ندارند را نیز متوقف کنید. برای این کار به قسمت Settings رفته و وارد گزینه Data Usage شوید، سپس گزینه Background Data را غیر فعال کنید. کم کردن روشنایی صفحه‌نمایش نیز در کاهش مصرف باتری تاثیر زیادی دارد.


گلکسی اس ۷ اج بیش از اندازه گرم می‌شود

samsung-galaxy-s7-overheat
اگر احساس کردید گوشی شما به میزانی بیشتر از اندازه معمول گرم می‌شود موارد زیر را بررسی کنید. اگر گوشی در حین شارژ شدن، بیش از اندازه گرم می‌شود سعی کنید در زمان شارژ از گوشی استفاده نکنید، از طرف دیگر پیشنهاد می‌کنیم گزینه Fast Cable Charging را در قسمت Settings و Battery غیر فعال کنید. این امر ممکن است به افزایش زمان شارژ گوشی ختم شود اما اگر گوشی شما در حین شارژ بیش از اندازه داغ می‌شود چاره‌ای دیگری ندارید.

بد نیست اگر نگاهی به اپلیکیشن‌های اجرا شده نیز بیاندازید. برای این کار به قسمت Settings وارد شده و گزینه Battery را انتخاب کنید، سپس وارد Battery Usage شده و در قسمت More وارد گزینه Optimize Battery Usage شوید. در اینجا پیشنهاد می‌کنیم تمامی اپلیکیشن‌ها را انتخاب و میزان نیاز به باتری آنها را بهینه کنید.

گاهی اوقات نیز ممکن است گرما در خود گوشی ایجاد نشود و کابل گوشی بیش از اندازه داغ شود. این امر بیشتر به دلیل استفاده از شارژ و کابل غیر استاندارد است. گوشی گلکسی اس ۷ اج، در حال حاضر در میان گوشی‌های گران قیمت بازار جا خوش کرده است و با این حساب در صورت خرابی شارژر، توصیه می‌کنیم سر کیسه را شل کنید و شارژر و کابل اصلی این گوشی تراز اول را از بازار خریداری کنید. در صورتی که تمامی این مواردی را انجام دادید و گوشی باز هم در حین شارژ بیش از اندازه داغ می‌شد، شاید بازگرداندن گوشی به حالت اول کارخانه مشکل شما را حل کنید.


در این جا به پایان لیست تمام مشکلات احتمالی گلکسی اس 7 اج سامسونگ و راه‌حل برطرف کردن آن‌ها رسیدیم. به احتمال زیاد موارد دیگری هم در ذهن شماست که ما به آنها اشاره نکردیم با این حساب خواهشمندیم آنها را در قسمت نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

androidpit.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

199 نظر برای این مطلب
  1. sorayya می‌گوید

    سلام گوشی من اس ۷ ایج دیشب یهو هنگ کرد خاموش شد الان هرکاری میکنم روشن نمیشه دکمه هاشم انگار هنگ کردن
    توروخدا بگین چیکار کنم

    1. sorayya می‌گوید

      همینطوری خاموشم که هست داغ میکنه

  2. منیژه می‌گوید

    درود بر شما گوشی من ایج 7 هست و ننیدونم به کدام قسمت گوشی دست زدم که اطلا نمی توانم با گوشیم کار کنم چراکه همش ویس صوتی فعال شده و وارد برنامه نمیتونم بشم و ویس کامپیوتری یک زن مدام هر صفحه ای را که وارد میشم به انگلیسی با دور تند اعلام میکنه خواهش میکنم کمکم کنید ،گوشی من نباید ریست شود چون اطلاعات زیادی و مهم شخصی دارم
    ممنون

    1. علی ارغوان می‌گوید

      احتمالا توی بخش Accessibility برای نابیناها توی بخش vision گزینه voice assistant رو فعال کردید.

  3. علی می‌گوید

    سلام گوشی من بعد از فرمت کردن ورژن گوشی از اف به تی مبایل تعغیر کرد وانتن نمیده زتگ نمیخوره

  4. پریچهر می‌گوید

    گوشی من در حالی که به لب تاب وصل بود ریست شد و آنقدر داغ شد که فکر کردم منفجر شود چند بار تعمییر شد ولی نهایتا گفتند باید بردش عوض بشه

  5. سروش می‌گوید

    سلام گوشی من شارژ کهشد از شارژر خارجش کردم شروع کردنبه ریست شدن مداوم به سختی تونستم فرمتش کنم ولی باز بعد چند روز این اتفاق دوباره شروع شد مشکل از کجاست؟

  6. ناشناس می‌گوید

    سلام من این گوشی داشتم چند بار اپدیت کردم خوب بود اخرین بار اپدیت کزدم خاموش شد دیگه روشن نشد گفتن بردش سوخته. یه گوشی دیگه گرفتم

  7. حمیدرضا می‌گوید

    سلام خدمت عزیزان

    یک سوال خدمت شما داشتم آندروید من 8 شده قبلا موقعیکه صفحه رو خاموش میکردم درصد باطری وساعت رو لبه گوشی نشون میداد با تاریخ رام انگلیس جدید اومد فلش کردم دیگه نمیاد مشکا از کجاست؟ممنون میشم راهنمایی کنید

  8. سحر می‌گوید

    سلام من گوشیمs7edge وقتی میزنم به شارژ بوق میزنه و گوشی شارژ نمیشه دلیلش چیه

  9. Dena می‌گوید

    سلام خسته نباشید من گوشیم اس ۷ edge هست از وقتی اپدیت کردم به اندروید ۸ خیلی دیر شارژ میشه ، وقتی فست شارژینگ رو روشن میکنم خوبه ولی شارژ معمولیش خیلی طول میکشه حدود ۵،۶ ساعت. طول کابل شارژرم از یک متر بیشتره فک کنم ۱.۲ باشه ، خودم احساس میکنم مشکل از کابلشه ، خواستم ببینم امکان داره کابل شارژرم تقلبی باشه ؟ کسی میدونه طول استاندارد کابل شارژر s7 چنده؟(اخه قبلا به خاطر استفاده از کابل متفرقه و غیر استاندارد باتری گوشیم خراب شده برای همین الان میترسم از کابل دیگه ای استفاده کنم )لطفا راهنماییم کنید

  10. احمد می‌گوید

    سلام. گوشی رو خاموش و روشن کردم. الان ازم پترن میخواد ولی تاچ کار نمیکنه. دلیلش چیه؟

  11. Mehdi می‌گوید

    آقا تروخدا منو راهنمایی کنید گوشی رو وقتی میزنم داخل شارژ پیام میده که گوشی شما یو اس بیش خیس شده و تا زمان خشک شدن از آن استفاده نکنید لطفا راهنماییم کنید گلکسس اس ۷ایج

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      یه کابل شارژ دیگه رو امتحان کنید و داخل درگاه رو تا حد امکان و بدون آسیب دیدن خود درگاه تمیز کنید. خیلی احتیاط کنید

  12. پیمان می‌گوید

    سلام
    حدودا بعد اینکه نسخه اندروید گوشی رو 8 کردم. با مشکل شارژ شدن مواجه شدم. هر چند ثانیه قطع و وصل میشه شارژ شدن گوشی. البته فقط تو حالت فست شارژ. با کابل دیگه امتحان کردم باز این مشکلو داشتم. با ی پاور بانک فست شارژ امتحان کردم مشکلی نداشت. میتونه از شارژر باشه یا چیز دیگه ای هستش؟ مدل گوشی s7 edge.

    1. علی ارغوان می‌گوید

      احتمالش زیاده که از شارژر باشه

  13. مهدی می‌گوید

    سلام دوستان
    گوشی من در اتصال به otgفایلها رو از مموری دریافت میکنه ولی چیزی رو ارسال نمیکنه
    میتونید راهنماییم کنید

  14. ممدجان می‌گوید

    سلام
    گوشی من اس۷آج هست، دو سه روز پیش صفحه اصلی و میانبرهایی که به اونجا منتقل کرده بودم همگی از بین رفت و شش عدد میانبر با اندازه بزرگ بوجود آمد و گوشه صفحه سمت چپ بالا نوشته شده ویرایش!!! هر کار میکنم نمیتونم مثل سابق میانبرها را بدلخواه خودم در صفحه اصلی قرار بدم آیا غیب از بروز رسانی هست یا چیز دیگری؟!!

  15. Samira می‌گوید

    سلام من چند روزی میشه احساس میکنم در پشت گوشی از یه سمت با بدنه خیلی کم فاصله گرفته باید چیکار کنم

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      احتمال فراوان مشکل از باتری گوشی باشه که باد کرده. اگر در عین حال مشکل شارژ باتری دارید بهتره گوشی رو به نمایندگی نشون بدید

      1. Samira می‌گوید

        Slm na batri aslan moshkel nadare!!

  16. Bardia می‌گوید

    سلام رفقا من گوشیمو سه ماه خریدن خدایی تا الان مشکلی نداشتم ولی دیشب گوشی داغ کرده بود یهو خود به خود خودشو ریستارت کرد خیلی ترسیدم به نظرتون عادیه برای اولین بار بود میدیدم چنینی چیزیو
    S7 edgeاسنپ دراگون هم هست

  17. بهزاد امجدیان می‌گوید

    من که هیییچ کدوم از مشکلات گفته شده رو ندارم‌ . شایعه س . خیییلی هم گوشی قدرتمندیه. باتریش واقعا محشره . از نوت ۸ و اس ۸ پالاس هم ظرفیت باتریش بیشتره .

  18. مهسا.م می‌گوید

    سلام.تا ۳-۴ روز پیش گوشیم خیلی سریع و خوب شارژ میشد . اما الان خیلیییی دیر این اتفاق میوفته.شاید ۶ ساعتی زمان بخواد.مشکلش چیه ؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      وقتی شارژر رو متصل می کنید می نویسه Fast Charging یا Cable Charging؟

      1. مهسا.م می‌گوید

        الان دقت کردم هیچکدومو ننوشت 🙈
        ولی من از مسیر setting / devicemaintenance/ battery/ advance گزینه فست شارژ هم فعال کردم هیچ تاثیری نداره

        1. علی ارغوان می‌گوید

          وقتی گوشی رو می زنید به شارژ توی صفحه قفل یکی از این دو تا رو می نویسه. با کابل متفاوت امتحان کنید

          1. مهسا.م می‌گوید

            با یه کابل دیگه امتحان کردم ، مشکلم کاملا حل شد ، خیلی ممنون از شما

  19. سمانه می‌گوید

    راستی تازگی صفحه گوشی یهو روشن میشود.چرا؟

  20. سمانه می‌گوید

    سلام.من هم گوشی گلکسی 7 ایج دارک قبلا پیام میومد و گوشی رو سایلنت بود چراغ ابی روشن خاموش میشد اما الان خیر چرا؟

  21. مهرداد رحمانی می‌گوید

    سلام عزیزان دو روزی هست که گوشیم خیییلی دیر شارژ میشه قبلا تقریبا یک ساعت و نیم شارژ کامل میشد الان ۷ ساعت پر میشه کسی میتونه لطف کنه به ما بگه چیکارش کنم …

  22. رضا سلیمی می‌گوید

    سلام گوشی s7 eygمن بعضی وقت ها زود شارژ میشه بعضی وقت ها ۴تا۵ساعت طول میکشه گزینه شارژ سریع هم همیشه روشن است لطفا راهنمایم کنید.

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      از کابل و شارژر اصلی استفاده کنید و وای فای و دیتا رو خاموش کنید. نباید تفاوتی بکنه

  23. رضا می‌گوید

    تاچ وال سی دی چراشامل گارانتی نمیشه ،،وقتی که ال سی دی کاملاسالمه وخط وخشی نداره چطورممکنه ضربه خورده باشه اونهم تاچ وال سی وخراب کرده باشه این چه جور گارانتیه چرانمایندگی هاایجورن

  24. رضا می‌گوید

    سامسونگ 7اج من یکدفعه صفحش پریدودیگه کامل برنمیگردهرنگش پخش شوه نمایندگی هم میگه شاملگارانتی نمیشه 5ماهه دارمش بایدتاچ وال سب دی عوض شه درحالیکه ال سب دیش سالمه میگن 1100هزینشه مناززمان گوشی آ800تامروزمشتریسامسونگم تمام مدلهاش گرفتم اس5 هم ابنطورشد خلاصه دیگه توبه طرف سامسونگ نمیرم

    1. کیمیا می‌گوید

      سلام دیشبم گوشی من این طوری شد بدون ضربه یا هیچ مشکل دیگه ای همش چشمک میزنه

  25. گلناز می‌گوید

    سلام دوستان
    من گزینه developer option رو پیدا نکردم تو گوشی s7edg میخوام‌وصلش کنم به لپ تاب میگه اول اونوon کن
    میشه راهنماییم کنین
    ممنون

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام این مسیر رو دنبال کنید
      settings>About Device>Software info
      و بعد روی Build number هفت بار پشت سر هم ضربه بزنید.

  26. Mahdiye می‌گوید

    گوشی من اس ۷ اج هست..۲ روز هست که وقتی گوشیم رو میزنم شارژ همش قطع و وصل میشه و مینویسه یو اس بی شما خیس است لطفا از خشک بودنش مطمعن بشید..در صورتی که خیس نیست..حالا وقتی هم که شارژ میشه خیلییییی دیر شارژ میشه مثلا تو ۳ ساعت %۷۰ درصد شارژ میشه..چی کار کنم تا درست بشه؟؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      مشکل سخت افزاری هست به نمایندگی خدمات مراجعه کنید تا بررسی بشه

    2. مجتبی می‌گوید

      سلام منم این مشکل واسم پیش اومده راه حلی پیدا کردی خبرم کن، ممنون میشم

  27. محمد می‌گوید

    من میخوام اس 7 اج بخرم ولی بعضی از دوستام بهم گفتن که گوشی بیش از حد داغ میکنه منم الان موندم بگیرم یا نه ؟
    مشکل اصلیم همین داغ کردنه گوشیه ؟ میخواستم ببینم همه اس 7 اج ها داغ میکنه ؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      خیر بیشتر از گوشی های مشابه و هم رده گرم نمیشه

  28. فاطمه می‌گوید

    سلام
    من اس7 اج دارم تنها مشکلش اینکه خیلی بیش از حد داغ میشه و باتری زود خالی میکنه
    چیکارکنم اینقدر داغ نشه؟

  29. ونوس می‌گوید

    سلام من اس ۷فلت دارم که خود گوشی نه فونتای قشنگی داره نه تو قسمت دانلود فونتش چیز خوبی داره. از نرف افزار های hifontو flatefont هم که استفاده میکنم باز نمیسه و پیغام میده خود شرکت سامسونگ محدود کرده و ساپورت نمیشه. لطفا بگین چکار کنم؟ممنون از پاسخگویی سریعتون❤?

  30. رامین می‌گوید

    سلام من اس 7 اج دارم حدود نیم ساعت بود که قفل کرده بودم اومدم بازش کنم دیدم بازنمیشه یعنی هیچکدوم از کلید ها کار نمیکنه در واقع فک کنم هنگ کرده چون ساعتی که روی صفحه نشون میده ثابت مونده روش های مثل فشار هم زمان کلید پاور و هوم رو امتحان کردم کار نکرد اگه کسی راه حلشو میدونه به من کمک کنه.

    1. behnam می‌گوید

      کلید خاموش روشن با صدای پایین رو 7 ثانیه نگه دار روشن خاموش میشه درست میشه

  31. امیر می‌گوید

    سلام.موقعی که به من زنگ زده میشود و نمیخوام جواب بدم و میخوام بوسیله دکمه پاور در حالت سایلنت بگذارم قبلا صفحه آن خاموش میماند ولی الآن بعداز چند ثانیه روشن میشود.خواهش میکنم مشکلم را حل کنید.