پتنت جدید سامسونگ به گوشی‌ها و تبلت‌های تاشدنی اشاره دارد

تاکنون شایعات زیادی در خصوص صفحه‌نمایش تاشدنی در گوشی و تبلت‌های تاشدنی سامسونگ منتشر شده است و اکنون نیز شاهد پتنت جدیدی از جانب سامسونگ هستیم که به گوشی و تبلت‌های تاشدنی اشاره می‌کند.

0

اگر پیگیر اخبار فناوری باشید حتما شایعه ساخت گوشی با صفحه‌نمایش تاشو که گفته می‌شود گلکسی ایکس نام خواهد گرفت را شنیده‌اید، از قرار معلوم مراحل ساخت این گوشی جدید و منحصر به فرد تاکنون خوب پیش رفته و احتمال می‌رود در سال آینده شاهد این گوشی هوشمند تاشو در بازار باشیم. ناگفته نماند که گفته می‌شود اپل نیز آیفون ۸ را با صفحه‌نمایش قابل انعطاف OLED روانه بازار خواهد کرد.

Samsung Foldable Patent

صفحه‌نمایش‌های تاشو و قابل انعطاف دست سازندگان گوشی‌های همراه هوشمند را در طراحی باز می‌گذارد و می‌توانند شکل‌های دیگری به غیر از آنچه تاکنون از گوشی‌های همراه متصور بودیم را برای صفحه‌نمایش گوشی طراحی کنند. این امر باعث شده تا شاهد ثبت پتنت‌های مختلفی از جانب سامسونگ در خصوص گوشی‌های هوشمندی با صفحه‌نمایش خمیده باشیم. به همین منظور در پتنت جدیدی که به تازگی از جانب سامسونگ برای ثبت ارائه شده است شاهد طرحی جالب برای به کار گرفتن لبه‌های صفحه‌نمایش گوشی با صفحه‌نمایش تاشو هستیم. با استفاده از لبه صفحه‌نمایش می‌توان قسمت لمسی صفحه را در زمانی که گوشی تاشو باز شده است غیر فعال کرد یا اینکه دستور اجرای اپلیکیشن‌های مختلف نظیر اپلیکیشن موسیقی را صادر نمود. این دستورها بسته به موقعیت قرار گرفتن صفحه‌نمایش گوشی می‌تواند متفاوت باشد.

Samsung Foldable Patent1

در کنار این موارد، شاهد ارائه راه‌هایی برای باز کردن صفحه‌نمایش تاشو تبلت‌ها نیز هستیم. جالب اینجاست که ظاهرا با استفاده از این پتنت کاربر می‌تواند صفحه‌نمایش تاشو تبلت را تا نیمه، باز کند و بدون این که صفحه‌نمایش تاشو به صورت کامل باز شود نیم نگاهی به برنامه‌های مورد نظر خود بیاندازد.

در پایان باید گفت پتنت‌‌های مختلفی از جانب سلاطین فناوری ثبت می‌شود که بیشتر این پتنت‌ها توفیق حضور در محصولات تراز اول را پیدا نمی‌کنند. به این ترتیب ممکن است این پتنت جدید نیز دچار چنین سرنوشتی شود اما اگر این پتنت در گوشی و تبلت تاشو سامسونگ به خدمت گرفته شود با محصولاتی جالب توجه و استثنایی طرف خواهیم بود.

phonearena.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.