مشکلاتی که شاید در گوشی هوشمند Mate 8 هواوی با آنها روبرو شوید و راه‌حل برطرف کردن آنها

گوشی هوشمند Mate 8 هواوی یک گوشی ایده آل محسوب می‌شود اما درست همانند هر گوشی هوشمند و یا تبلت دیگری ممکن است دارای مشکلات خاص خودش باشد. این مشکلات به دلایل مختلفی از جمله اشکالات سیستم‌عامل و یا به دلیل استفاده مداوم و طولانی از گوشی رخ می‌دهند. در این مقاله قصد داریم مشکلات رایج گوشی هوشمند Mate 8 هواوی و راه‌حل برطرف کردن آن‌ها را مورد بررسی قرار دهیم. بنابراین با فارنت همراه باشید.

8

هشدار Camera failed

برخی از کاربران گوشی هوشمند Mate 8 هواوی بیان کرده‌اند که تنها پس از چند روز استفاده از این گوشی با هشدار “Warning: Camera failed” مواجه شده‌اند. همان‌طور که از مفهوم پیغام مشخص است ظاهرا دوربین گوشی از کار افتاده و راه‌اندازی مجدد گوشی نیز این مشکل را رفع نخواهد کرد.

mate-8-camera

اولین قدم به منظور رفع این مشکل مراجعه به تنظیمات گوشی و سپس قسمت Apps است. در قسمت Apps اپلیکیشن Camera را پیدا کرده و پس از آن گزینه Force stop را انتخاب کنید. سپس داده‌ها و کش دوربین را توسط گزینه‌های  Clear dataو  Clear cache پاک‌سازی کنید و در انتها گوشی خود را ریستارت یا به اصطلاح دیگر مجددا راه‌اندازی نمایید.

در صورتی که روش ذکر شده در بالا مشکل به وجود آمده را بر طرف نساخت، گزینه پیشنهادی بعدی برای رفع مشکل، پاک‌سازی کش سیستم است. به این منظور ابتدا دستگاه را خاموش کرده سپس دکمه‌های پاور، هوم (Home) و ولوم بالا را به صورت همزمان تا زمانی که دستگاه شروع به کار کند فشار دهید. هنگامی که صفحه ریکاوری سیستم را مشاهده کردید، با استفاده از دکمه ولوم پایین به قسمت Wipe Cache Partition مراجعه کرده و با فشردن دکمه پاور این گزینه را انتخاب کنید.

در صورتی که هیچ یک از راه‌حل‌های بالا، مشکل دوربین را برطرف نساخت به تعمیرکار گوشی مراجعه نمایید زیرا ممکن است دوربین دستگاه دچار یک مشکل سخت‌افزاری شده باشد.


امکان نصب کاستوم لانچر وجود ندارد

mate-8-ui

با وجود کیفیت بالای گوشی Mate 8 هواوی، این گوشی دارای مشکلات نرم‌افزاری خاصی است. اپلیکیشن‌های لانچر در این گوشی قابلیت نصب دارند با این‌حال امکان قرار دادن اپلیکیشن لانچر نصب شده به عنوان لانچر پیش‌فرض وجود ندارد. همچنین از دیگر اشکالات موجود در این گوشی می‌توان به بازگشت خودکار برخی از اپلیکیشن‌ها به تنظیمات اولیه و پیش‌فرضشان بدون هیچ دلیلی، اشاره کرد. در حال حاضر راه‌حل مشخصی به منظور رفع چنین مشکلاتی ارائه نشده است اما انتظار می‌رود در به روز رسانی بعدی دستگاه، کمپانی هواوی این مشکلات را برطرف سازد.


کاهش بیش از حد شارژ باتری

mate-8-battery

گوشی هوشمند Mate 8 به باتری 4000 میلی آمپری مجهز است. به طور قطع کاهش بیش از حد شارژ باتری بیان‌گر وجود مشکل است. ساده‌ترین روش برای یافتن مشکل باتری مراجعه به تنظیمات گوشی و سپس گزینه Battery است. در قسمت Battery Usage می‌توان مصرف باتری مشاهده کرد. همچنین این قسمت اپلیکیشن‌هایی که بیشترین مصرف باتری را دارند، نمایش می‌دهد. اپلیکیشن‌های متعددی وجود دارند که بدون هیچ دلیلی شارژ باتری به صورت چشم‌گیری کاهش می‌دهند. حذف چنین اپلیکیشن‌هایی می‌تواند راه‌حل رفع مشکلات مربوط به باتری باشد.

در اینجا توجه به این نکته حائز اهمیت است که استفاده از برخی از اپلیکیشن‌ها نیازمند مصرف بالای باتری است. برای مثال انجام بازی‌های 3D و یا استفاده از اپلیکیشن‌های مسیریابی و مکان‌یابی برای مدت طولانی عمر باتری را به طور قابل توجه‌ای کاهش می‌دهد و سبب کاهش زود هنگام شارژ آن می‌شود. در حالی که استفاده از گوشی برای کارهای روزمره همانند ارسال پیام متنی و یا وبگردی شارژ باتری را به طور غیر معمول کاهش نمی‌دهد.


صرف زمان زیاد برای اجرای اپلیکیشن دوربین

mate-8-camera-ui

ممکن است در حین اجرای اپلیکیشن دوربین در گوشی Mate 8 هواوی احساس کنید که دستگاه دچار افت سرعت عملکرد شده و اپلیکیشن دوربین با تاخیر اجرا می‌شود. این موضوع در شرایطی که برای مدت زمان طولانی از اپلیکیشن دوربین استفاده نکرده و به یک‌باره اقدام به اجرای آن کنید به شکل محسوس‌تری دیده می‌شود. بروز این مشکل و تاخیر عملکرد در شرایطی که برای اولین بار (پس از مدت خاصی) اپلیکیشن دوربین دستگاه را اجرا می‌کنید تقریبا طبیعی است. پس از پشت سر گذاشتن این مرحله، سرعت عملکرد اپلیکیشن دوربین دستگاه بهبود می‌یابد. بنابراین پس از اجرای اولیه اپلیکیشن دوربین، سرعت عمل آن بهبود یافته و امکان استفاده سریع‌تر از آن فراهم می‌شود.


عدم اتصال وای‌فای یا بلوتوث

mate-8-wifi

به طور قطع هر گوشی هوشمندی گاها با مشکلات عدم اتصال به شبکه وای‌فای رو به رو می‌شود. یکی از مشکلاتی که به وفور در دستگاه‌های اندرویدی اتفاق می‌افتد، قطع ناگهانی اتصال وای‌فای و یا عدم اتصال آن به شبکه وای‌فای است. در مواجه با چنین مشکلی احتمالا راه‌اندازی مجدد مودم می‌تواند کارساز باشد و این مشکل را حل نماید. در غیر این صورت دستگاه نیز نیاز به راه‌اندازی مجدد دارد. اگر همچنان مشکل برطرف نشد، به قسمت تنظیمات وای‌فای دستگاه مراجعه نموده و با انتخاب شبکه وای‌فای مورد نظر خود گزینه Forget the network را انتخاب کنید سپس مجددا به شبکه متصل شوید.

حال اگر چنین مشکلی برای اتصال بلوتوث پیش آمد، می‌توانید با مراجعه به تنظیمات بلوتوث، دستگاه‌های جفت شده را حذف و سپس مجددا دستگاه مورد نظرتان را به لیست دستگاه‌های جفت شده، اضافه کنید.


سرعت شارژ پایین باتری

mate-8-charging

یکی از دلایل کاهش سرعت شارژ باتری استفاده از شارژری است که در اصل متعلق به گوشی شما نیست. گوشی هوشمند Mate 8 هواوی از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می‌کند بنابراین استفاده از دیگر شارژرها مقدار نیروی لازمی که باتری برای شارژ شدن به آن نیاز دارد را منتقل نمی‌کند. به منظور شارژ سریع باتری، از شارژر مخصوص گوشی Mate 8 استفاده کنید.

androidpit

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

8 نظر برای این مطلب
  1. Shahin می‌گوید

    سلام ممنون بابت راهنمایی ها، مشکلی که من دارم اینه که مثلا ۸۰ درصد شارژ دارم خیلی سریع شارژ رو تموم میکنه اگرم نه یهویی میگه ۱ درصد مونده بعد خاموش میشه پنج شیش ساعت که میگذره روشن میکنم میبینم ۶۰ درصد اینا شارژ مونده، خیلیم سریع شارژ گوشی تموم میشه نمیدونم مشکلش چیه راستش همه ی برنامه هارو بستم هر کاری که برای استفاده ی کمتر از باتری باید انجام بدم همه ردیفه ولی بازم این مشکل رو دارم، میشه کمک کنین؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      احتمالا مشکل نرم‌افزاری نیست. به مرکز خدمات هواوی مراجعه کنید.

  2. سید میلاد می‌گوید

    سلام میت 8 دارم خودم اپدیت دستی زدم اندروید شش بود شد 7 ولی سیستم فست شارژ و یو اس بی بهش نمیخوره چند بار فلش زدم چند بار هم تعمیر گاه برا اپدیت رسمی زدهولی چون به کامپیوتر هم وصل نمیشه دانگرید کرد یا همون اندروید 6 کنم لطفا راهنمایی کنید ممنون

  3. فرزاد می‌گوید

    سلام من یکسال هواوی میت8 دارم امسال باتریش خراب شد بتریشو تغویض کردم ولی دیگه با شارژر خودم شارژ نمیشه فقط با شارژر معمولی شار میشه شارژر خودمم هیچ مشکلی نداره به نظر شما ممکنه مشکلش از کجاش باشه به من گفتن از ای سی شارژش

    1. علی ارغوان می‌گوید

      امکانش هست. شما به مرکز خدمات رسمی هواوی مراجعه کنید بهتره

  4. انسیه می‌گوید

    سلام
    من هواوی میت 8دارم و رمز عبورم رو فراموش کردم و الان با اثر انگشت بازش میکنم میشه کمکم کنید ک چطور رمزش رو باز کنم؟؟؟
    ایا راهکاری هست برای بدون از بین بردن اطلاعات گوشی؟؟؟؟

  5. صادق می‌گوید

    سلام
    حدود 10 ماهه گوشی میت 8 را دارم لانچر tfs روش نصب شده و جواب داد تنها مشکلش اینه موقع فیلمبرداری بعضی اوقات فیلم ها را تار ضبط میکنه.و عکاسیش رنگ ها را کم رنگ نشون میده.

  6. آنا می‌گوید

    سلام
    من گوشی میت 8 و نزدیک دو ماهه که دارم با بیلد 190، تمامی کارهای بهینه گوشی و هم انجام دادم و تمامی برنامه هام و غیرفعال کردم در پس زمینه و کارهای دیگر….. ولی خوب گوشیم در حالت استند ساعتی 1درصد کم می کنه و در حالت استفاده با وای فای روشن و فقط وب گردی با نور فوق العاده کم (مثلا نیم ساعت استفاده) نزدیک 20 درصد کم میکنه که مطمئنا این طبیعی نیست.
    ممنون میشم راهنماییم کنید ….