یک کارشناس امنیت تلفن‌های همراه: فقط نکسوس و سامسونگ بخرید!

در دنیای اندروید، امنیت یکی از بزرگترین دغدغه‌هاست؛ به طوری که تقریباً می‌توان گفت هفته‌ای نیست که مطلبی در این رابطه نشنویم. در کنفرانس I/O اخیر گوگل، توسعه‌دهندگان اندروید اذعان کردند که مسایل مربوط به امنیت، همواره یکی از بزرگترین چالش‌های آن‌ها بوده‌است.

3

علی‌رغم تلاش‌های مداوم گوگل و سازندگان تلفن‌های همراه اندرویدی، وصله‌های امنیتی به موقع به همه‌ی دستگاه‌های اندرویدی نمی‌رسد. اوضاع به حدی‌ست که یک کارشناس حوزه‌ی امنیتی پیشنهاد می‌کند که فقط دستگاه‌های نکسوس یا سامسونگ خریداری کنید.

این پیشنهاد را گَل بنیامینی که یکی از مهمترین افراد امنیت محصولات کوالکام است مطرح می‌کند. وی به تازگی یک شکاف امنیتی را در دستگاه‌هایی که به‌روزرسانی امنیتی اردیبهشت ماه را دریافت نکرده‌اند، رصد کرده است. از آن‌جایی که هنوز 57 درصد از دستگاه‌های اندرویدی از این به‌رزورسانی بی‌بهره هستند، لذا اکثر اندرویدی‌ها در معرض خطر این حفره امنیتی می‌باشند.

بعد از آزمایشات قبلی که در دی ماه انجام شده بود، در آزمایش‌های جدید مشخص شد که تنها دستگاه‌های نکسوس و جدیدترین سری دستگاه‌های گلکسی سامسونگ توانسته‌اند از چالش‌های امنیتی جان سالم به در ببرند. از همین جهت است که کارشناسان پیشنهاد می‌دهند که گوشی‌هایی غیر از این دو سری خریداری نکنید؛ اقلاً از دیدگاه امنیتی.

AndroidAuthority

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. Bikaraneh می‌گوید

    اصلا خرید گوشی های اندرویدی اشتباهه
    صد رحمت بخه همون سیمبین نوکیا

    1. پريسا می‌گوید

      حرفای جالبی می زنید. از چه نظر صد رحمت به همون سیمبین نوکیا یکم توضیح بفرمایید!!!!!

  2. soheil می‌گوید

    کلا امنیت تو دستگاههای اندرویدی بی معنیه! جنگل و امنیت؟!