اپل: اسپاتیفای به دنبال امتیازات ویژه است!

مدیرعامل شرکت مشهور استریم موسیقی اسپاتیفای به‌تازگی ادعا کرده بود اپل از تأیید نسخه جدید اپلیکیشن این سرویس خودداری کرده چرا که رقیبی برای Apple Music نمی‌خواهد. حالا وکلای اپل ادعای او را رد کرده و پاسخ رسمی خود را منتشر کرده‌اند.

0

در نامه‌ای به Buzzfeed وکیل عمومی اپل «بروس سوئل» گفته است که اتهامات اسپاتیفای اشتباه بوده و این سرویس از اپل می‌خواهد تا برای سرویسش از قوانینی که برای همه توسعه‌دهندگان اعمال می‌شود معافیت ویژه داشته باشید. سوئل همچنین می‌گوید Spotify به صورت عمومی به شایعات اشتباه در مورد سرویس ما دامن زده است. این شایعات ادعا می‌کنند اپل سیاست‌های اپ‌استور را طوری تنظیم کرده تا رقبا را از بین ببرد.

شاید بدانید که اپ‌استور 30 درصد درآمد سیستم پرداخت را برای اپل برداشته و بقیه را به توسعه‌دهندگان اپ‌ها پرداخت می‌کند. به این ترتیب اگر کاربران قصد خرید حق اشتراک اسپاتیفای را داشته باشند برای پوشش این هزینه باید به جای 10 دلار 13 دلار پرداخت کنند. وکیل اپل می‌گوید این قانون برای تمامی اپلیکیشن‌های اپ‌استور از بازی‌ها و اپ‌ها گرفته تا سرویس‌های استریم موسیقی و ویدئو یکسان است و از زمان عرضه Apple Music به عنوان رقیبی مستقیم برای اسپاتیفای نیز تغییری نکرده است.

او می‌گوید این اسپاتیفای است که درخواست امتیازات ویژه از اپل را دارد و اپل هیچ سیاست ضدرقابتی را اتخاذ نکرده است؛ با این حال کوپرتینو حاضر است تا در صورت ارائه مستندات مبنی بر عدم نقض قوانین اپ‌استور نسخه جدید اپلیکیشن اسپاتیفای را مجدداً برای تأیید و انتشار بررسی کند.

منطقی است که اپل تنها اجازه پرداخت از طریق اپ‌استور را برای پرداخت‌های درون برنامه‌ای بدهد و به این ترتیب طبیعتاً استفاده از سرویس استریم موسیقی اپل می‌تواند برای کاربران کم‌هزینه‌تر باشد.

engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.