شیائومی نسخه جهانی رابط کاربری MIUI 8 خود را معرفی کرد

شیائومی مدتی است که وعده تجربه تازه‌ای را در رابط کاربری MIUI 8 خود به کاربران خود می‌دهد؛ اکنون نیز شاهد معرفی جهانی رابط کاربری MIUI 8 از جانب شیائومی هستیم.

0

اگر اخبار فارنت را دنبال کرده باشید حتما خبر رونمایی رابط کاربری MIUI 8 در اردیبهشت ماه برای کاربران چینی محصولات شیائومی را خوانده‌اید، از آن زمان تاکنون بیشتر از یک ماه می‌گذرد و از قرار معلوم شیائومی حاضر و آماده است تا MIUI 8 را رسما برای سایر کاربران در نقاط مختلف دنیا عرضه کند. نسخه بین‌المللی این رابط کاربری،‌ تمام موارد نسخه چینی MIUI 8 را دارد، لازم به ذکر است که در کنار این موارد شاهد اضافه شدن ویژگی‌های جدید دیگری نیز به این رابط کاربری، کاربر پسند هستیم.

به لحاظ بصری تغییرات جدیدی در MIUI 8 ایجاد شده و کشوی اپلیکیشن‌ها بیشترین قسمتی است که این تغییرات را شاهد بوده است. لیست اپلیکیشن‌ها در این نسخه جدید یک‌پارچه‌تر شده و پنل اطلاعات هواشناسی نیز در قسمت بالا با رنگ‌ و انیمیشن‌های مختلف شرایط گوناگون جوی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. از طرف دیگر نوار وضعیت تغییر رنگ و انیمیشن‌ها در سایر قسمت‌های اپلیکیشن‌های اجرا شده در این رابط کاربری به چشم می‌خورد.

MIUI 8 Scroll Screen
به لحاظ کارآیی و عملکرد نیز در MIUI 8 شاهد افزایش هوش نرم‌افزاری این رابط کاربری هستیم. در این نسخه جدید کاربر قادر است در حین اسکرول کردن از تمامی قسمت‌های صفحه‌نمایش عکس هم بگیرد، به این ترتیب تصاویر مختلف را با هم ترکیب کرده و یک تصویر بزرگ بدست می‌آید که کاربر به راحتی می‌توان ابعاد آنرا ویرایش و تنظیم کند. امکان دیگری را نیز تحت عنوان Quick Ball در MIUI 8 شاهد هستیم، این ویژگی در واقع یک منوی دایره‌ای را در کنار صفحه‌نمایش برای دسترسی سریع به گزینه Back، شرت‌کات‌ها و اپلیکیشن‌های دلخواه فراهم می‌کند.

MIUI 8 Dual Apps
ناگفته نماند که MIUI 8 از قابلیت Dual Apps نیز پشتیبانی می‌کند. ویژگی Dual App به کاربر اجازه می‌دهد تا دو نسخه از یک اپلیکیشن را به صورت همزمان در یک گوشی واحد اجرا کند. این ویژگی کاربردهای زیادی دارد، برای نمونه می‌توان دو نسخه مختلف از اپلیکیشن واتس‌اپ را در یک گوشی به ازای هر سیم کارت اجرا کند.

MIUI 8 Dual apps 2

ویژگی Dual Apps تنها منحصربه واتس‌اپ نیست و در سایر اپلیکیشن‌ها نیز کاربرد دارد. به کمک Dual Apps کاربر می‌تواند دو فضای کاری مجزا را در یک گوشی ایجاد کرده و در هر کدام اپلیکیشن‌های دلخواه خود را اجرا کند. جالب اینجاست که حتی اعمال تنظیمات شخصی سازی بر روی اپلیکیشن‌ها و ایجاد گالری تصاویر به صورت جداگانه با Dual Apps میسر می‌شود، در این حالت حتی کاربر قادر است گذرواژه و قفل صفحه دلخواه را برای هر کدام از این صفحه‌های کاری اعمال کند. این ویژگی بیشتر در تبلت‌ها کاربرد دارد، با کمک Dual Apps می‌توان در یک تبلت دو فضای کاری مشخص داشت و بین افراد خانواده بدون دردسر و مشکل تداخل برنامه‌ها به اشتراک گذاشت.

MIUI 8 Caller ID
ویژگی دیگری که در رابط کاربری جدید MIUI 8 به چشم می‌خورد؛ امکان کالر آی‌دی (Caller ID) است، از این پس کالر آی‌دی رابط کاربری MIUI 8 در کنار نمایش اطلاعات فرد تماس گیرنده، شماره‌هایی از تاجرین موفق را نیز برای تماس نمایش می‌دهد. این شماره‌ها حتی اگر در لیست مخاطبین گوشی ذخیره نشده باشند باز هم در این قسمت قابل رویت هستند. امکانی که برای کالر آی‌دی ذکر شد در قسمت پیام‌ها نیز فعال است، به این ترتیب اگر پیامی ناشناسی از یک مرکز تجاری بازرگانی دریافت شد، اطلاعات مربوط به ارسال کننده این پیام نمایش داده می‌شود.

نسخه جدید رابط کاربری MIUI 8 برای Mi 5, Mi Max, Mi Note, Mi 4i, Mi 4, Mi 3, Mi 2, Redmi Note 3, Redmi Note 2, Redmi Note Prime, Redmi Note, Redmi 2 Prim, Redmi 2 و Redmi 1s منتشر خواهد شد.

نسخه بتا یا آزمایشی MIUI 8 در تاریخ ۲۱ تیر ماه عرضه می‌شود و نسخه با ثبات این رابط کاربری در تاریخ ۲۶ مرداد ماه برای کاربران شیائومی در سراسر جهان عرضه خواهد شد.

gsmarena.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.