اعلام هوشمندترین شرکت‌های جهان در سال 2016 از سوی MIT و جای خالی اپل!

روز گذشته در حالی جدیدترین رده‌بندی شرکت‌های هوشمند در سال 2016 از سوی مجله MIT Technology Review منتشر گردید که در آن نام اپل حتی جزو 50 شرکت برتر این لیست قرار نگرفته است.

0

بر این اساس در سطر جدول هوشمندترین شرکت‌های جهان در سال 2016 نام آمازون مشاهده می‌شود که نسبت به سال گذشته حدود 13 پله سعود داشته است و این در حالی است که شرکت چینی شیائومی که سال گذشته توانسته بود به مقام دوم این جدول دست پیدا کند، امسال حتی از نظر MIT جزو 50 شرکت برتر این حوزه شناخته نشده است.

در سوی دیگر  نام دو شرکت خودروسازی تویوتا و تسلا همچنان در لیست پنجاه شرکت هوشمند امسال نیز قرار گرفته است و نکته قابل توجه دیگر اینکه امسال هواوی جایگاه Netflix را در رده دهم این لیست تصاحب کرده است. از دیگر نکات جالب لیست امسال می‌توان به حذف نام گوگل و اپل و همچنین قرارگیری مایکروسافت در رده 26 اشاره کرد.

این رده‌بندی درواقع نشان می‌دهد که ارزش بالای سهام یک شرکت دلیلی بر موفق بودن آن در تطابق فناوری‌های نوین با شیوه‌های جدید کسب و کار نیست که این موضوع در رابطه با کوپرتینوها به خوبی صدق می‌کند. علاوه بر این در گزارش مورد بحث اشاره‌ای به سهم پتنت‌های ثبت شده از در سال 2015 شده که نام IBM با 7,355 ثبت اختراع در سطر این لیست جای گرفته است و سامسونگ، Canon، کوالکام، گوگل، توشیبا، سونی، ال‌جی، اینتل و مایکروسافت در رده‌های دوم تا دهم آن جای گرفته‌اند.برای مشاهده لیست کامل هوشمندترین شرکت‌های جهان در سال 2016 از سوی MIT میتوانید به این صفحه مراجعه کنید.

forbes

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.