مردی در فلوریدا با ادعای اختراع آیفون، درخواست غرامت 10 میلیارد دلاری از اپل دارد

باخبر شدیم مردی ساکن فلوریدا ادعای بزرگی کرده است و قصد دارد از اپل ۱۰ میلیارد دلار غرامت بگیرد، جالب است بدانید وی مدعی اختراع آیفون است!

0

این مرد ساکن فلوریدا که توماس راس (Thomas Ross) نامیده می‌شود مدعی شده در سال ۱۳۸۱ آیفون را اختراع کرده است. جالب اینجاست که توماس دست خالی و روی هوا این ادعا را مطرح نکرده و برای اثبات ادعای خود پتنت‌هایی را نیز ارائه کرده است. اکنون نیز سودای دریافت ۱۰ میلیارد دلار غرامت را از اپل در سر می‌پروارند.

البته ناگفته نماند که با نگاهی به پتنتی که توماس ارائه داده می‌توان گفت طرح وی در سال ۱۳۸۱ شباهت‌هایی نیز به آیفون اصلی که در سال ۱۳۸۶ توسط استیو جابز فقید معرفی شد دارد. در روی کاغذ با گوشی مربعی شکلی طرف هستیم که صفحه‌نمایشی معمولی دارد و امکانات یک گوشی هوشمند مربوط به هفت هشت سال گذشته را دارد.

florida-man-iphone-patent
صفحه‌نمایش ۳.۵ اینچی، آنتن موبایل، سلول‌های خورشیدی، سیستم‌عامل داس و حتی صفحه‌کلید فیزیکی در این پتنت ارائه شده از جانب توماس به چشم می‌خورد. البته به لحاظ طراحی در خصوص این پتنت چندان نمی‌توان قضاوت کرد و مشخص نیست توماس چطور به این فکر افتاده که اپل ایده ساخت آیفون را از وی کپی برداشته است.

به هر ترتیب چیزی که مهم به نظر می‌رسد این است که توماس در نقض پتنت خود از جانب اپل تاکید دارد و بابت این امر ۱۰ میلیارد دلار غرامت درخواست کرده است. در کنار این مبلغ، توماس ۱.۵ درصد بابت حق امتیاز آیفون از اپل غرامت درخواست کرده که این مبلغ حدود ۳ تا ۴ میلیارد دلار به ازای هر سال می‌شود.

از طرف دیگر آقای توماس داستان ما چندین سال است که هزینه ثبت پتنت خود را پرداخت نکرده است و اداره رسیدگی به علائم تجاری و پتنت‌‌های آمریکا درخواست وی را رد کرده است.

ubergizmo.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.