اپ‌نت: با Vain Glory پا به دنیای هیجان‌انگیز MOBA بگذارید

حتماً می‌دانید در حال حاضر بازی‌های سبک MOBA محبوب‌ترین بازی‌های پی‌سی هستند. Vain Glory برای اولین بار بهترین تجربه MOBA را به گوشی‌ها و تبلت‌های هوشمند آورده است.

1

در حال حاضر بازی‌هایی مانند League of Legends یا DotA 2 از جمله محبوب‌ترین بازی‌های سبک MOBA در پی‌سی محسوب می‌شوند. از آن‌جایی که این بازی‌ها به موس و کیبورد احتیاج دارند تاکنون پیاده‌سازی خوبی از این سبک را برای اندروید و یا iOS ندیده بودیم اما Vain Glory می‌تواند نقطه شروعی برای ورود شما به این دنیا باشد. این بازی البته در مراسم معرفی از آیفون 6 رونمایی شد اما ماه‌ها بعد به اندروید آمده و حالا به بلوغ خوبی رسیده است.

vain-glory-game

اگر با سبک بازی‌های MOBA آشنایی ندارید خوب است بدانید MOBA مخفف Multiplayer Online Battle Arena یا میدان جنگ آنلاین چندنفره است. در این نوع بازی‌ها معمولاً هر نفر یک قهرمان یا Hero را کنترل می‌کند و ماموریت اصلی نابودی ساختمان فرماندهی حریف و ماموریت فرعی اما لازم هم کشتن هیروهای رقیب است. در ابتدای بازی هیروها ضعیف بوده و باید با سپر سربازان یا مینیون‌های خود به جنگ دشمن بروید. برج‌های دفاع هم باعث می‌شود در اوایل بازی نتوانید خودسرانه به مقر دشمن یورش ببرید. برای موفقیت هدف شما کسب پول از کشتن مینیون‌های حریف یا موجودات بی‌طرف جنگل است تا بتوانید با این پول آیتم‌های مختلفی برای قوی‌تر کردن هیروی خود تهیه کنید. در این نوع بازی‌ها همکاری تیمی بسیار مهم بوده و عکس‌العمل درست یا نادرست شما در کسری از ثانیه می‌تواند سرنوشت بازی را عوض کند.

vain-glory-1

خوشبختانه سازندگان Vail Glory می‌دانند خیلی از کاربران با این سبک بازی‌ها آشنا نیستند و به همین دلیل آموزش کامل و مرحله به مرحله‌ای را در ابتدای بازی قرار داده‌اند. در این بازی هر تیم سه بازیکن و در نتیجه سه هیرو دارد که معمولاْ یک هیرو از هر تیم به همراه مینیون‌ها به مسیر بالایی رفته و دو هیروی دیگر در جنگل به کسب پول می‌پردازند. اگر درجه سلامت یا Health هیروی شما کم شد می‌توانید با بازگشت به مقر خود آن را پر کنید. همچنین در مقر و در جنگل فروشگاه آیتم‌ها قرار دارد که می‌توانید آیتم‌ها را تک تک خریده و یا با یکدیگر ترکیب کرده و آیتم قوی‌تری بسازید. از آن‌جا که ویژگی‌های هر هیرو متفاوت است آیتم‌های مختلفی را هم می‌طلبد که می‌توانید در ابتدا آیتم‌های پیشنهادی هر هیرو را خریداری کنید.

vain-glory-heroes

در Vain Glory هیروها با نقش‌های مختلفی وجود دارند. هیروهای Sniper معمولاً از دور شلیک کرده و با وجود وارد کردن خسارت زیاد از سلامت و دفاع خوبی برخوردار نیستند. هیروهای Tank  درست برعکس Sniperها خود را در معرض درگیری قرار داده تا هیروهای یار بتوانند بدون آسیب به کار خود ادامه دهند. هیرهای Jungler قابلیت‌های خوبی برای شکار در جنگل و کسب پول دارند و هیروهای Support نیز معمولاً از ویژگی‌هایی برای پشتیبانی از یاران مثل اضافه کردن خود و قدرت برخوردار هستند.

vain-glory-0

در این بازی هر هیرو 2 قابلیت معمولی و 1 قابلیت ویژه دارد که می‌توانید با کلیک روی آیکن علامت سوال اطلاعات بیشتری در مورد آن پیدا کنید. در میان آیتم‌ها نیز چیزهایی برای افزایش سرعت حرکت، سرعت ضربه زدن، افزایش خسارت، بهبود نیروی دفاعی، افزایش قدرت قابلیت‌ها، کند کردن دشمنان و … وجود دارد که بسته به هیروی خود و دوستان و همچنین دشمنانتان باید تصمیم به خرید هر یک بگیرید.

پس از هر بازی چند کارت به شما هدیه می‌شود که در آن افتخار (Glory) و یا ICE (پول رایج بازی) قرار دارد که می‌توانید از آن‌ها برای خرید هیروهای دیگر استفاده کنید. همچنین در میان این‌کارت‌ها مواردی برای خرید پوسته‌های بیشتر برای هیروی مورد علاقه‌تان نیز وجود دارد. توجه داشته باشید که این بازی آنلاین و چند نفره بوده و به همین دلیل با خروجی یکی از بازیکنان از بازی لذت آن از بین خواهد رفت. به همین دلیل بازیکنانی که بی‌دلیل از بازی خارج شوند جریمه شده و تا مدتی اجازه بازی کردن نخواهند داشت.

بازی Vain Glory خوشبختانه به صورت کاملاً رایگان در اپ‌استور و گوگل پلی استور عرضه شده و از گرافیک فوق‌العاده‌ای برخوردار است. اگر به دنبال یک بازی استراتژیک هستید مسلماً از Vain Glory راضی خواهید شد و اگر از بازیکنان سبک MOBA باشید خطر اعتیاد به آن را حس خواهید کرد!

Vain Glory با اندروید 4.1 و بالاتر و iOS 6.1 یا بالاتر سازگار بوده و با وجود حجم حدودی 800 مگابایت برای نصب به بیش از یک گیگابایت فضای خالی نیاز دارد. می‌توانید بازی را از گوگل پلی یا اپ استور دریافت کرده و یا نسخه اندرویدی آن را با لینک مستقیم به همراه دیتا از فارسروید دانلود کنید.

farsroid-button

app-store

download-google-play-button

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Sabryder می‌گوید

    سلام
    بازیش عالیه من الان دو هفته ست دارم بازی میکنم چیزی کم نداره بجز قابلیت بازی افلاین که نداره بقیه اش اوکیه
    دوستان هرکی تیم داره منو اد کنه
    به یه تیم احتیاج دارم
    ID : SABRYDER