گوگل پلاس امروز ۵ ساله شد

راه انداختن شبکه اجتماعی به این راحتی‌ها نیست و دشواری‌های خاص خود را دارد؛ در این بین ۵ سال پیش گوگل، شبکه اجتماعی گوگل پلاس خود را راه‌اندازی کرد و اکنون ۵ سالگی گوگل پلاس را جشن می‌گیرد.

0

هر کجا که کاربر زیادی در اینترنت گرد هم می‌آید گوگل هم دوست دارد حضور داشته باشد و ناخنکی بزند، به همین منظور ۵ سال پیش در چنین روزی، سه‌شنبه، هفتم تیر ماه سال ۱۳۹۰ شاهد راه‌اندازی گوگل پلاس از جانب گوگل بودیم، در آن زمان گوگل تعداد زیاد کاربران در شبکه‌های اجتماعی رقیب باعث شده بود تا گوگل به این فکر کند که گوگل پلاس هم خواهد توانست به شبکه‌ اجتماعی پرکاربری تبدیل شود. ناگفته نماد که گوگل پیش از این نیز بخت خود را در زمینه شبکه‌های اجتماعی با گوگل باز (Google Buzz) امتحان کرده بود؛ اما باز هم در مقابل حجم کاربران حاضر در شبکه‌های اجتماعی بزرگی نظیر فیس‌بوک نتوانست مقاومت کند و گوگل پلاس را اه‌اندازی کرد. گوگل با استفاده از سرویس‌‌های پرکاربر خود نظیر جیمیل، یوتیوب و گوگل سرچ سعی کرد کاربر بیشتری را به سمت گوگل‌ پلاس سوق دهد اما گوگل پلاس با رونق چندانی روبرو نشد.

حتی در بعضی موارد گوگل پلاس برای جذب کاربر بیشتر دست به دامان سرویس به اشتراک گذاری تصاویر Google photos نیز شد. استفاده از حساب کاربری گوگل پلاس برای ورود به سرویس یوتیوب نیز یکی دیگر از اقدامات گوگل برای افزایش کاربر گوگل پلاس بود. شوربختانه باید گفت که هیچ‌کدام از این سیاست‌ها نتوانست به افزایش کاربر گوگل پلاس کمک کند و این شبکه‌ اجتماعی نتوانست به اهداف بلند مدت گوگل جامه عمل بپوشاند. ناگفته نماند که در ابتدا امید می‌رفت کاربرانی که به استفاده از فیس‌بوک تمایل زیادی ندارند به سمت گوگل پلاس مهاجرت کنند؛ اما سیاست‌های نادرست گوگل و رابط کاربری نه چندان دلچسب گوگل پلاس باعث شد تا کاربران زیادی در دراز مدت کسب نکند.

با این حساب می‌توان گفت در حال حاضر بیشتر، کاربران وفادار گوگل پلاس در این شبکه اجتماعی حضور دارند. به این ترتیب شاید بیراه نباشد اگر بگوییم گوگل پلاس آینده روشنی را در پیش ندارد و ممکن است در آینده این شبکه اجتماعی ساخت دست گوگل نیز به سایر سرویس‌هایی که گوگل آنها را کنار گذاشته است بپیونند.

theverge.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.