اچ‌تی‌سی در پی ضرردهی اخیر به فکر جدایی بخش واقعیت مجازی خود است

با وجود عرضه یک پرچم‌دار مناسب اچ‌تی‌سی امسال هم وضعیت خوبی ندارد و در جلسه‌ای که با حضور سهامداران اصلی این شرکت تشکیل شده زمزمه‌هایی از جدایی و فروش بخش واقعیت مجازی به گوش می‌رسد.

0

مدیرعامل اچ‌تی‌سی خانم «شر وانگ» در جلسه‌ای که با حضور سهامداران این شرکت برگزار شد از ضرردهی سنگین اچ‌تی‌سی عذرخواهی کرد. او اما کماکان انتظار دارد بخش واقعیت مجازی بتواند در آینده جای خوبی در بازار باز کند. یک‌چهارم اول سال 2016 باعث ضرردهی نیم میلیارد دلاری این شرکت شده است.

طبق گزارش‌ها مدیر بخش جهانی فروش اچ‌تی‌سی Chia-lin Chang در این جلسه خواستار جدایی بخش VR این شرکت شده است. به اعتقاد او چنین مانور اقتصادی می‌تواند به بخش VR کمک کند تا درآمد جداگانه خود را داشته و با شرکای مهمی مثل Valve بیشتر همکاری کند. ارزش هر سهم اچ‌تی‌سی از 31 دلار اوج خود در سال 2011 به 3.31 دلار رسیده اما خبرهای مربوط به جدایی بخش واقعیت مجازی باعث رشد 9 درصدی ارزش سهام این شرکت شده است.

در حال حاضر هدست واقعیت مجازی HTC Vive به عنوان یکی از بهترین هدست‌ها شناخته می‌شود که تجربه کامل‌تری از رقبا را به دست خواهد داد. همچنین تأثیر فروش گوشی HTC 10 نیز در یک‌چهارم دوم سال 2016 مشخص خواهد شد و کارشناسان اعتقاد دارند این گوشی می‌تواند سرآغازی بر شروع مجدد اچ‌تی‌سی باشد.

phoneArena DigitalTrends

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.