شایعه: Samsung Ahead رقیب گوگل گلس در راه است

گوگل با معرفی پروژه گوگل گلس خود نظر تمامی محافل فناوری را به خود جلب کرد؛ اما ظاهرا سامسونگ نیز دست روی دست نگذاشته و شایع شده که Samsung Ahead به عنوان رقیب گوگل گلس در راه است.

0

سه سال پیش شاهد معرفی پروژه‌ای جاه‌طلبانه و نوآور از جانب گوگل بودیم؛ این پروژه که گوگل گلس نام دارد در نوع خود نوآوری‌های زیادی را شاهد است که بعید به نظر می‌رسد سایر شرکت‌ها به این راحتی قادر به معرفی حریف برای گوگل گلس باشند. اما سامسونگ که ثابت کرده در زمینه فناوری حریف قدری برای شرکت‌‌های صاحب نام آمریکایی است و از قرار معلوم قصد دارد پا در کفش گوگل کرده و پروژه‌ای را شبیه به گوگل گلس معرفی کند. لازم به ذکر است که پیش از این نیز صحبت‌هایی در خصوص عزم سامسونگ برای معرفی محصولی مانند گوگل گلس مطرح شده بود؛ اما به دلیل نبود مدارک مستدل این صحبت‌ها هیچ وقت جدی تلقی نشد. در این بین شاهد ثبت پتنت جدیدی از جانب گوگل هستیم که Samsung Ahead نامیده می‌شود و به احتمال زیاد قرار است در مقابل گوگل گلس قد علم کند.

این پتنت با نام تجاری Ahead ثبت شده است و کامپیوتری پوشیدنی را تشریح می‌کند که ظاهری همانند کلاه‌خود دارد. این‌گونه که پیداست این محصول رمز‌آلود به سیستم‌عامل داخلی مخصوص به خود مجهز است و صفحه‌نمایشی دارد که از طریق آن می‌توان با کامپیوتر تعبیه شده برای اجرای موسیقی‌های ام‌پی‌تری و سایر کارها تعامل داشت. در حال حاضر از روی این پتنت ثبت شده جدید سامسونگ نمی‌توان در خصوص Samsung Ahead قضاوت بیشتری کرد؛ و تنها چیزی که مسلم است استفاده این دستگاه جدید بر روی سر انسان است.

به هر ترتیب ساخت محصولی برای رقابت با گوگل گلس، خبری نیست که به این راحتی از نظرها پنهان بماند و اگر واقعا سامسونگ قصد رقابت با گوگل گلس را داشته باشد بدون شک در آینده از Samsung Ahead بیشتر خواهیم شنید.

phandroid.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.