گوشی 4 دلاری هندی Freedom 251 تا آخر همین هفته عرضه می‌شود

قبلاً در فارنت درباره ساخت ارزان‌ترین گوشی اندرویدی توسط یک شرکت هندی به شما خبر داده بودیم. حالا مدیر عامل این شرکت می‌گوید تا پایان این هفته این گوشی به دست خریداران خواهد رسید.

0

شرکت Ringing Bells بالاخره پس از تمام اتهام‌های تقلبی که به علت قیمت عجیب گوشی چهار دلاری‌اش، یعنی Freedom 251 به آن وارد شد و حتی دولت هند تحقیقات گسترده‌ای را انجام داد، می‌گوید تا آخر این هفته کار توزیع سری اول این گوشی‌ها به مشتریان شروع خواهد شد. Mohit Goel مؤسس و مدیر این شرکت هندی می‌گوید در دور اول، دویست‌هزار گوشی ارسال خواهد شد.

قبل از اینکه سایت مخصوص پیش‌فروش این گوشی 4 دلاری به علت هجوم بالای متقضیان نابود شود، حدود هفتاد میلیون سفارش ثبت شده بود! مدیر این شرکت در جریان مصاحبه‌ای با Indian Express می‌گوید:

“ما از اشتباهات گذشته درس گرفته‌ایم و دیگر تا قبل از اینکه همه چیز آماده شده باشد، خبری را منتشر نخواهیم کرد. حالا توانستیم یک گوشی دو سیم‌کارته با نمایشگر چهار اینچی آماده‌ی تحویل کنیم.”

Freedom-251-phone

این گوشی دارای صفحه نمایش WVGA چهار اینچی با رزولوشن 800 در 480 پیکسل، پردازنده‌ی چهار هسته‌ای 1.3 گیگاهرتزی، 1 گیگابایت RAM، هشت گیگابایت حافظه داخلی با قابلیت استفاده از microSD، دوربین اصلی 3.2 و دوربین جلویی 0.3 مگاپیکسلی، تکنولوژی ارتباطی 3G، وای‌فای 802.11 b/g/n، بلوتوث، GPS و یک باتری با ظرفیت 1450 میلی‌آمپرساعت است. Freedom 251 از اندروید 5.1 آبنبات چوبی قدرت خواهد گرفت.

رئیس این شرکت می‌گوید فعلا فروش هر یک عدد از این مدل گوشی به قیمت 4 دلار، حدود 2.2 دلار برای شرکت ضرر خواهد داشت؛ اما قصدشان این است که در آینده به سوددهی برسند.

در ادامه آقای Goel می‌گوید:

“ما فعلاً قرار است ضرر کنیم، اما از این جهت که با ساختن Freedom 251 توانسته‌ایم قدمی در رسیدن به رویای دیجیتالی کردن مناطق روستایی و فقیرنشین هندوستان برداریم و اینکه این گوشی تماماً در هند ساخته شده، بسیار خرسندم. ما این گوشی را در تأسیسات‌مان در هاریدوار تولید کرده‌ایم و برنامه‌مان این است که هر ماه 200هزار از این مدل بفروشیم.”

َAndroidCentral

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.