رولز-رویس می‌گوید تا سال 2020 کشتی‌های باربری با قابلیت کنترل از راه دور خواهیم داشت

رولزرویس فقط موتور هواپیما و ماشین‌های لوکس تولید نمی‌کند. این شرکت عظیم بریتانیایی برنامه‌ای برای ساخت کشتی‌های کنترل از راه دور منتشر کرده‌است.

0

این شرکت در حال ساخت عرشه‌هایی مجازی در خشکی‌ست که قرار است ناخداها در آن‌ها نشسته و از راه دور کشتی‌های باربری را در اقیانوس‌ها کنترل کنند. در این عرشه‌ها از تکنولوژی‌های نوینی چون واقعیت مجازی استفاده شده تا ناخدا بتواند تصور بهتری از شرایط کشتی تحت کنترلش داشته باشید. همچنین از چندین پهپاد برای خلق زوایای دید جدیدی که تاکنون هیچگاه هیچ ناخدایی نداشته، استفاده می‌شود تا کنترل کشتی‌ها دقیق‌تر و بی‌عیب‌و‌نقص‌تر شود. ضمناً این امکان وجود دارد که یک نفر بتواند چندین کشتی عظیم‌الجثه‌ی باری را هدایت کند.

رولزرویس می‌گوید هنوز چند نوآوری دیگر برای داشتن کشتی‌های کاملاً بدون خدمه باید صورت گیرد. باید در نظر داشته باشید که با ساخت چنین کشتی‌هایی که فاقد عرشه هدایت هستند، جای بیشتری برای حمل بار باز خواهد شد و همچنین چون هیچ انسانی در کشتی وجود ندارد، خطاهای انسانی نیز به حداقل خواهند رسید. البته باید این را هم بگوییم که هنوز معلوم نیست چه فکری برای دزدان دریایی و یا قطعی‌های احتمالی ارتباط اندیشیده‌شده‌است.

با ساخت این کشتی‌ها ممکن است فرصت‌های شغلی زیادی از دست برود، اما در عوض می‌توان ناخداهایی داشت که در امنیت کامل و در خشکی، از راه دور، بارها را در شاه‌راه‌های دریایی از بندری به بندر دیگر منتقل می‌کنند.

خیلی از تفکراتی که رولز-رویس در سر دارد، بیشتر شبیه تخیلاتی از جنس جنگ ستارگان هستند، اما باید بدانید همین حالا هم یک کشتی به نام Stril Luna، دارای سیستم یکپارچه انتقال تمامی اطلاعات به ایستگاه‌های درون خشکی‌ست. برنامه این است که اولین کشتی بدون هیچگونه خدمه انسانی و کاملاً قابل کنترل از راه دور، تا سال 2020 به آب بیفتد و همچنین ظرف دو دهه‌ی آینده، قایق‌هایی خودران، بدون دخالت انسان حتی از راه دور، داشته باشیم.

ٍEngadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.