اپ‌نت: با Science Journal به‌کمک گوشی هوشمند خود مشاهدات علمی انجام دهید

گاهی در فیلم‌ها و سریال‌ها می‌بینیم که دانشمندان از گوشی‌های هوشمند خود برای انجام پروژه‌های علمی پیچیده‌ای کمک می‌گیرند. Science Journal به شما کمک می‌کند تا با استفاده از سنسورهای گوشی یا تبلت خود مشاهدات علمی دقیقی انجام دهید.

0

امروز با یک اپ متفاوت از بخش بازاریابی گوگل به نام Science Journal آمده‌ایم. این اپلیکیشن ابزاری جالب است که از سنسورهای گوشی شما برای ثبت مشاهدات مختلف استفاده می‌کند. شاید ابزارهای مختلفی را در اپ‌های مختلف برای نمایش بلندی صدای محیط، میزان نور و … دیده باشید اما این اپ مسلّماً دقیق‌تر، مفیدتر و علمی‌تر خواهد بود.

science-journal-1

این اپ با استفاده از ژیروسکوپ، شتاب‌سنج، میکروفون و حسگر نور محیط یک ابزار کامل مشاهدات را در اختیارتان می‌گذارد. در صفحه اصلی می‌توانید مقدار نور محیط را بر حسب lux ببینید، بلندی صدا را بر حسب دسی‌بل تحت نظر بگیرید و همچنین شتاب حرکت گوشی را در سه راستای x، y و z بر حسب متر بر مجذور ثانیه شاهد باشید. اما نکته جالب این‌جاست که با لمس دکمه نمودار در بالای هر کارت می‌توانید تغییرات متغیرهای گفته شده را برحسب زمان در یک نمودار دقیق ببینید. اگر دکمه سه‌نقطه را لمس کرده و Enable Audio را انتخاب کنید همچنین صدایی ممتد خواهید شنید که با تغییر وضعیت تغییر کرده و شما را مانند یک ابزار مشاهدات حرفه‌ای از تغییرات آگاه خواهد کرد.

science-journal-3

با لمس دکمه ضبط روی نوار ابزار پایینی مشاهدات رسماً شروع خواهد شد و تمامی حرکات دستگاه، صدای محیط و نور در برنامه ثبت خواهد شد. شما حتی می‌توانید در حین مشاهدات یادداشتی را به پروژه خود اضافه کرده و یا عکسی را به آن ضمیمه کنید. اگر حسگرهای گوشی شما کافی نیست و سنسور بی‌سیم دیگری در اختیار دارید می‌توانید آن را از نوار ابزار بالا به اپلیکیشن معرفی کنید تا اندازه‌گیری‌های این سنسور نیز دقیقاً در پروژه‌های شما ثبت شود.

در منوی کشویی سمت چپ و در بخش پروژه‌ها تمامی مشاهدات شما ثبت شده و با ورود به هر یک می‌توانید نتایج را در هر زمان دلخواه ببینید. علاوه بر این حداقل، حداکثر و میانگین هر یک از مقادیر متغیرها نیز به همراه یادداشت‌ها و مدت زمان قابل مشاهده خواهد بود. همچنین می‌توانید از منوی بالا نتیجه مشاهدات را در قالب فایل CSV ذخیره کرده و یا به اشتراک بگذارید. از جمله کاستی‌های فعلی این اپ البته می‌توان به نبود امکان تغییر واحدها و همچنین استفاده از سنسورهای دیگری مثل ضربان قلب اشاره کرد که در بعضی گوشی‌های هوشمند کنونی وجود دارد.

science-journal-2

این اپلیکیشن حاصل پروژه Making Science (تولید علم) گوگل است و این شرکت همچنین ایده‌هایی هم برای انجام دادن توسط این اپ را در وب‌سایت خود منتشر کرده است؛ هرچند که متأسفانه برای دسترسی به آن‌ها نیاز به ترفندهای تغییر آی‌پی خواهید داشت. Science Journal به‌صورت رایگان برای اندروید منتشر شده و می‌توانید آن را برای گوشی‌ها و تبلت‌های با اندروید 4.4 و بالاتر از گوگل پلی استور دریافت کنید.

download-google-play-button

دانلود از APKMirror (برای کاربرانی که به گوگل پلی دسترسی ندارند)

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.