مدیرعامل هواوی: تا زمانی که اندروید در دسترس باشد از آن استفاده خواهیم کرد

در خبرها داشتیم که هواوی در حال کار بر روی سیستم‌عامل موبایلی اختصاصی خود است تا از گوگل مستقل شود. حالا مدیرعامل این شرکت در پاسخ گفته که تا هر زمان که اندروید در دسترس باشد هواوی از آن استفاده خواهد کرد.

0

طبق شایعات، هواوی گروهی از مهندسان سابق نوکیا را به استخدام خود در آورده تا یک سیستم‌عامل اختصاصی موبایلی موسوم به Kirin OS برای این شرکت توسعه دهند. درحالی‌که گوشی‌های اندرویدی هواوی توانسته این شرکت را به مقام سوم پرفروش‌ترین برند گوشی‌های هوشمند برساند اما توقف در عرضه رایگان و متن‌باز اندروید از سوی گوگل هم می‌تواند خسارات جبران ناپذیری به این شرکت وارد کند. به همین دلیل هواوی تصمیم گرفته تا مانند سامسونگ که به توسعه تایزن می‌پردازد یک سیستم‌عامل اختصاصی هم داشته باشد.

حالا مدیرعامل این شرکت در شبکه اجتماعی چینی Weibo در پاسخ به نگرانی‌های کاربران با وجود این‌که موضوع توسعه سیستم‌عامل خود را تکذیب و یا تأیید نکرده اعلام کرده که تا زمانی که اندروید در دسترس باشد از آن استفاده خواهد کرد. او همچنین به تمجید از سیستم‌عامل موبایلی گوگل پرداخته و آن را باعث رشد توسعه گوشی‌های هوشمند و در نهایت به نفع مشتریان دانسته است.

در حال حاضر درآمد گوگل از اندروید به استفاده سایر شرکت‌ها از آن و سرویس‌های دیگر گوگلی بستگی دارد و بسیار بعید است محدودیتی را در این زمینه ایجاد کند اما تصمیم هواوی نیز عاقلانه به‌نظر می‌رسد.

GSMArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.