ده افزونه مفید گوگل کروم که احتمالاً از وجودشان خبر نداشتید

افزونه‌های زیادی برای مرورگر پرطرفدار گوگل کروم وجود دارد و ما در این بحث قصد داریم به افزونه‌های مفیدی در گوگل کروم اشاره کنیم که به احتمال زیاد از وجودشان خبر نداشتید.

1

این روزها بیشتر اوقات کاربران در اینترنت می‌گذرد و این امر باعث شده تا مرورگرهای اینترنتی از اهمیت بیشتری برخوردار باشند، در این بین افزونه‌هایی نیز وجود دارند که گشت و گذار کاربران در فضای اینترنت را جذاب و راحت‌تر می‌کنند. از طرف گوگل کروم در حال حاضر یکی از پرکاربردترین مرورگرهای اینترنتی است و احتمال زیادی وجود دارد که این متن را با مرورگر کروم مطالعه کنید. با این حساب بد نیست نگاهی به ده افزونه مفیدی در گوگل کروم داشته باشیم که به احتمال زیاد آنها را نمی‌شناسید. پیشنهاد می‌کنیم تا پایان لیست ده افزونه مفید گوگل‌ کروم با ما همراه باشید:


۱. افزونه Dark Reader

dark-reader
اگر از کاربرانی هستید که روزانه زمان زیادی را در مرورگر گوگل کروم صرف می‌کنند حتما می‌دانید که صفحه سفید در این این مرورگر بعد از چند ساعت کار خسته‌ کننده به نظر می‌رسد. اینجاست که افزونه Dark Reader می‌تواند موثر واقع شود. با کمک این افزونه به راحتی قادر هستید تِم صفحه را به رنگ تیره تغییر دهید تا چشمان شما در حین مطالعه کمتر‌ خسته شود. جالب اینجاست که حتی امکان تنظیمات فونت نیز در این افزونه لحاظ شده است، اگر هم این تنظیمات با یک صفحه وب‌ سایت سازگار نبود، به راحتی می‌توانید این صفحه را به لیست صفحه‌هایی که از این افزونه استفاده نمی‌کنند اضافه کنید.


۲. افزونه TL;DR

TLDR
اگر اهل خواندن مقاله‌های بلند بالا در اینترنت هستید حتما این افزونه را به لیست افزونه‌های مرورگر گوگل کروم اضافه کنید. به کمک این افزونه کافی است تا متن مقاله را انتخاب کرده و با انتخاب گزینه TL;DR که در کنار آدرس بار قرار دارد، جمع‌بندی کاملی از متن مقاله بلند خود داشته باشید. لازم به ذکر است که بنا به زمانی که در اختیار دارید می‌توانید جمع‌بندی مقاله را از طریق افزونه TL;DR مشخص کنید. به این ترتیب به راحتی و با بیشترین سرعت مقاله بلند خود را کوتاه و مختصر کرده و نکته‌های ضروری آن‌را در کمترین زمان مطالعه می‌کنید.


۳. افزونه Keepa

keepa
اگر اهل گشت و گذار، انتخاب کالا و خرید در آمازون هستید، باید بگوییم که جای افزونه Keepa در مرورگر گوگل کروم شما خالی است. این افزونه اطلاعات دقیقی را در خصوص کالاهای قرار گرفته شده در آمازون و قیمت آنها در اختیار کاربر قرار می‌دهد. جالب اینجاست که اگر کالای مورد نظر کاربر در آمازون مشمول تخفیف شد، این اپلیکیشن به سرعت به کاربر خبر می‌د‌هد تا برای خرید اقدام کند. مقایسه قیمت کالا در بازه‌های زمانی مختلف و بر اساس رنگ و ابعاد آن یکی دیگر از مواردی است که Keepa در اختیار کاربر قرار می‌دهد. کاربران قادر هستند قیمت کالای مورد نظر خود را در قسمت‌های مختلف دنیا مقایسه کنند. اضافه کردن Wishlist کاربران در آمازون و اختصاص اعلان برای کاهش قیمت مشخص یک کالا از دیگر ویژگی‌های افزونه Keepa است. برای امتحان هم که شده توصیه می‌کنیم این افزونه را در مرورگر گوگل کروم نصب کرده و به حساب کاربری خود در آمازون وارد شوید، سپس اگر Keepa اجرا شده باشد، نمودار تغییرات اطلاعات کالا را مشاهده خواهید کرد.

امیدواریم در آینده امکان خرید مستقیم کاربران ایرانی از آمازون نیز فراهم شود تا بتوانیم به ده‌ها هزار کالای بزرگترین فروشگاه اینترنتی دنیا دسترسی داشته باشیم.


۴. افزونه Web Timer

web-timer
در همین ابتدا باید گفت با افزونه‌ای طرف هستیم که حکم چاقوی دو لبه را دارد! از یک طرف تمامی فرآیند کاری کاربر را در مرورگر کروم زیر نظر می‌گیرد و گزارش‌های کاملی در خصوص وقت صرف شده در اینترنت به کاربر می‌دهد. تا اینجا افزونه Web Timer بسیار خوب عمل می‌کند. اما مشکل اینجاست که از طرف دیگر مشاهده گزارش اتلاف وقت در اینترنت در بیشتر موارد به مذاق کاربر خوش نمی‌‌آید. به این ترتیب برای نمونه ممکن است از خود سوال کنید آیا واقعا من چهار ساعت مشغول بررسی ایمیل‌ها بوده‌ام؟ البته کاربر قادر است سایت‌های مورد نظر خود را به این افزونه معرفی کند تا دیگر گزارشی از آنها تهیه نشود. در مجموع پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به افزونه Web Timer داشته باشید، چه بسا که گزارش‌های این افزونه باعث شود زمان کمتری در اینترنت تلف کنید.


۵. افزونه PanicButton

panicbutton
باید اعتراف کرد که کاربران، تمام وقت خود را سر کار، مشغول به کار نیستند و گاهی اوقات برای رفع خستگی هم که شده مرورگر خود را باز کرده و به گشت و گذار در اینترنت می‌پردازند. اینجاست که اگر رئیس شما نگاهش به صفحه‌نمایش مانیتور بیافتد پیش خود فکر می‌کند که این کاربر از صبح تا حالا مشغول به وقت تلف کردن در اینترنت بوده است! افزونه PanicButton گزینه مناسبی برای این دسته از کاربران است. کاربر قادر است برای این افزونه، کلید خاصی را تعریف کند، تا با فشردن این کلید تمامی پنجره‌های باز در مرورگر بسته شده و برای مرور مجدد در بوک‌مارکی خاص ذخیره شود. به این ترتیب در سریع‌ترین حالت ممکن پنجره‌های مرورگر کروم بسته می‌شود. ممکن است افزونه PanicButton چندان به کار شما نیاید، اما اگر رئیس بدعُنقی دارید پیشنهاد می‌کنیم برای روز مبادا افزونه PanicButton را نصب کنید.


۶. افزونه Ghostery

ghostery
اگر قصد دارید شرکت‌های تبلیغاتی اینترنتی پروفایلی را بر اساس صفحه‌های مرور شده شما ایجاد نکنند یا اینکه به دنبال افزایش بارگذاری صفحه‌های اینترنتی هستید.

پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به افزونه Ghostery بیاندازید. این افزونه به کاربر اجازه می‌دهد جلوی زیر نظر گرفتن رفتار شما در اینترنت و پیشنهاد تبلیغات بر اساس سلیقه کاربر در آینده گرفته شود. جالب اینجاست که اگر برای اولین بار نگاهی به آمار افزونه Ghostery بیاندازید از تعداد روبات‌هایی که رفتار شما را در اینترنت زیر نظر گرفته‌اند متعجب خواهید شد.


۷. افزونه Feedly Mini

feedly-mini

اگر اهل خواندن مطالب وب‌سایت‌های مختلف هستید به احتمال زیاد با Feedly آشنا هستید. افزونه‌ای که اینجا به آن اشاره می‌کنیم، همان‌گونه که از نامش پیداست نسخه کوچک و جمع و جور Feedly است. به این ترتیب اگر اپلیکیشن Feedly را بر روی گوشی اندرویدی خود هم نصب کرده باشید، می‌توانید با کمک Feedly Mini وب‌سایت‌های مورد علاقه خود را از پای کامپیوتر به اپلیکیشن Feedly نصب شده در گوشی همراه هوشمند خود اضافه کنید. برای اینکار دکمه کوچکی در قسمت سمت راست مرورگر کروم پس از نصب افزونه Feedly Mini اضافه می‌شود. سپس با انتخاب این گزینه قادر هستید به امکانات دیگری نظیر به اشتراک گذاری مطالب فیس‌بوک و تگ کردن صفحه‌ها دسترسی داشته باشید.


۸. افزونه HTTPS Everywhere

https-everywhere
این روزها استفاده از پروتکل امن HTTPS زیاد توصیه می‌شود، افزونه HTTPS Everywhere درگاهی امن بین کاربر و وب‌سرور صفحه مورد نظر برقرار می‌کند. این امر باعث می‌شود امنیت بیشتری در اطلاعات ارسال شده بین کاربر و وب‌سرور برقرار شود. از طرف دیگر اگر در مکانی کار می‌کنید که ممکن است ارتباط اینترنت شما زیر نظر باشد، افزونه HTTPS Everwhere انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. اگر از کاربرانی هستید که از اینترنت مکان‌های عمومی مانند کافی‌شاپ‌ها و هتل‌ها استفاده می‌کنید برای امنیت بیشتر پیشنهاد می‌کنیم تنها از پروتکل HTTPS استفاده کنید.


۹. افزونه The Great Suspender

the-great-suspender
کاربران مرورگر گوگل کروم به خوبی می‌دانند که این مرورگر میانه خوبی با مصرف رم کامپیوتر ندارد. به این ترتیب اگر عادت دارید یکی دو ساعتی را در اینترنت حضور داشته باشید و از طرف دیگر تعداد تب‌های زیادی را هم همیشه باز نگه می‌دارید، حتما افزونه The Great Suspender را نصب کنید. این افزونه به صورت خودکار تب‌های باز شده در مرورگر کروم را پس از مدت مشخصی به صورت معلق در می‌آورد، به این ترتیب بدون اینکه مقدار رم بیشتری گرفته شود، کاربر قادر است تب‌های دلخواه خود را مجدد فعال کند. افزونه The Great Suspender، کاربر را قادر می‌سازد تا تب‌هایی را که با آنها زیاد سر و کار دارد را به لیست موجود در این افزونه اضافه کند تا به صورت خودکار غیر فعال نشوند.


۱۰. افزونه Extensity

extensity
اگر افزونه‌های زیادی در مرورگر گوگل کروم نصب کرده‌اید، افزونه Extensity برای مدیریت این افزونه‌های نصب شده گزینه بسیار مناسبی است. افزونه Extensity تمامی افزونه‌های نصب شده در مرورگر کروم را جمع‌آوری کرده و آنها را در یک قسمت کنار آدرس بار قرار می‌دهد. به این ترتیب فعال و غیر فعال کردن افزونه‌ها در یک قسمت متمرکز و با یک کلید انجام می‌شود. از طرف دیگر کار بر نیز قادر است پروفایل مشخصی را برای اعمال تنظیمات دلخواه در افزونه Extensity ایجاد کند.


در این جا به پایان لیست ده افزونه مفید گوگل کروم رسیدیم، همان‌گونه که در ابتدا اشاره شد، به احتمال زیاد با بسیاری از این افزونه‌های ذکر شده، آشنا نبودید؛ اما اگر از کاربران همه فن حریف مرورگر گوگل کروم هستید و افزونه‌های دیگری میشناسید، پیشنهاد می‌کنیم آنها را در قسمت نظرات با ما و سایرین به اشتراک بگذارید.

androidcentral.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. همایون می‌گوید

    دست شما درد نکنه افزونه های خوبی بودند ولی زیاد کاربردی نیستن…
    این افزونه خوبیه:
    just proxy دیگه خودتون می دونید برای چی خوبه دیگه نگم بهتره :))