اندروید N ممکن است با دکمه‌های نرم‌افزاری متفاوت عرضه شود

گوگل اولین‌بار در نکسوس S دکمه‌های نرم‌افزاری روی صفحه‌نمایش را جایگزین دکمه‌های سخت‌افزاری کرد و از آن زمان تاکنون طراحی و عملکرد این دکمه‌ها بارها تغییر کرده است. به‌نظر می‌رسد این دکمه‌ها قرار است بار دیگر در اندروید N نیز حداقل از نظر ظاهری تغییر کنند.

1

دکمه‌های فعلی در اندروید مارشملو توخالی طراحی شده‌اند و برای عملکردهای بازگشت، خانه و همچنین چندوظیفگی در پایین صفحه‌نمایش جای گرفته‌اند. حالا طبق تصویری که یکی از منابع وب‌سایت AndroidPolice برای این وب‌سایت ارسال کرده گوگل قصد دارد در طراحی آن‌ها تجدید نظر کند. ظاهراً دکمه چند رنگ Home زمانی که آن را برای احضار Google Now نگه‌دارید چند رنگ شده و از این طریق فعال شدن هوش مصنوعی گوگل را اعلام می‌کند.

AndroidPolice درجه اعتبار این شایعه را 7 از 10 اعلام کرده چرا که این منبع پیش از این اطلاعات قابل اعتمادی را منتشر کرده است اما از آن‌جا که این طراحی ممکن است تغییر کند و هیچ منبع دیگری هم آن را تأیید نکرده نمی‌توان آن را قطعی دانست. گفتنی است تمامی اطلاعاتی که روزانه درز می‌کند حتی در صورت صحت ممکن است به‌دلیل نهایی نبودن و تغییر نظر سازنده در نسخه نهایی تغییر کند.

به هر حال حتی اگر طراحی نهایی مطابق تصویر درز شده نباشد انتظار داریم گوگل دکمه‌های نرم‌افزاری را تغییر دهد؛ هرچند که احتمالاً امکان تغییرمکان و عملکرد آن‌ها توسط کاربر وجود نخواهد داشت. در حال حاضر در برخی پوسته‌های اندروید مثل پوسته ال‌جی می‌توانید دکمه‌ها را به دلخواه خود تغییر داده و موارد بیشتری به آن اضافه کنید.

AndroidPolice

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. روزبه می‌گوید

    اندروید هرچی کار کنه به پای IOS نمیرسه.