بیت‌تورنت یک اپلیکیشن استریم موسیقی و ویدئو برای اندروید، iOS و Apple TV معرفی کرد

در سال‌های اخیر دیگر معمولاً کسی برای خرید یک فیلم، سریال یا آلبوم موسیقی پول نمی‌پردازد و سعی می‌کند با پرداخت حق اشتراک ماهیانه سرویس‌های استریم از تمامی محتوا به صورت اشتراکی بهره ببرد. حالا بیت‌تورنت نیز اپلیکیشنی با نام BitTorrent Now برای استریم موسیقی و ویدئو در سه پلتفرم محبوب اندروید، iOS و Apple TV معرفی کرده است.

0

بیت‌تورنت را معمولاً با نرم‌افزار دانلود تورنت آن می‌شناسیم اما ظاهراً از این پس بیت‌تورنت به گوشی هوشمند، تبلت و تلویزیون شما هم خواهد آمد. چرا برای سرویس‌های استریم موسیقی (مثل اسپاتیفای) و ویدئو (مثل نت‌فلیکس) هزینه جداگانه پرداخت کنید وقتی که می‌توانید هر دو را در یک سرویس یک‌جا داشته باشید؟ BitTorrent Now شامل محتوایی خواهد بود که خود سازنده موسیقی و یا ویدئو آن را به صورت رایگان و یا پولی در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

bittorrent-now-2

تفاوت عمده این اپ با سرویس‌های مشابه و مشهور کنونی این است که محتوای BitTorrent Now بیشتر از سوی هنرمندان کوچک‌تر و ناشناس‌تر تهیه خواهد شد. درحالی‌که آهنگسازها و خواننده‌های تازه‌کار استفاده از سرویس‌های محبوب‌تری مثل SoundCloud و Bandcamp را ترجیح داده و فیلم‌سازها هم سرویس‌هایی مانند یوتیوب، فیس‌بوک و Vimeo را دارند مشخص نیست که بیت‌تورنت دقیقاً قصد دارد چگونه آن‌ها را به استفاده از سرویس جدید خود تشویق کند.

bittorrent-now-1

شردر یکی از مدیران بیت‌تورنت درباره سرویس‌های دیگر می‌گوید:

پلتفرم‌های دیگر تجویزی و از پیش‌تعیین شده هستند. باید موسیقی باشد. باید ویدئو باشد. اما ما می‌خواهیم عمداً دست هنرمندان را در این‌باره باز بگذاریم تا چیزهایی را خلق کنند که ما مجموعاً آن‌ها را به عنوان هنر آنلاین می‌شناسیم.

همان‌طور که گفتیم BitTorrent Now برای هر سه پلتفرم اندروید، iOS و Apple TV عرضه خواهد شد. در حال حاضر می‌توانید اپلیکیشن اندرویدی آن را از گوگل پلی استور دانلود کنید اما نسخه‌های iOS و Apple TV قرار است به‌زودی از راه برسند.

TheVerge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.