نتیجه‌های منفی بررسی وان‌پلاس 3 مدیرعامل این شرکت را به واکنش واداشت

وان‌پلاس با شعار پرچم‌دارکش امسال هم پرچم‌دار خود را با قیمت 400 دلار و با ویژگی‌های یک پرچم‌دار کامل به بازار عرضه کرد. اما ظاهراً برخی بررسی‌کننده‌ها و کارشناسان اشکالاتی را در این گوشی اعلام کرده‌اند که مدیرعامل وان‌پلاس آقای «کارل پی» را به واکنش وادار کرده است.

1

اگر به خاطر داشته باشید برخی کاربران متوجه شدند با وجود حافظه رم بسیار حجیم 6 گیگابایتی این محصول، وان‌پلاس 3 بیشتر از پرچم‌داران دیگری چون گلکسی اس 7 و ال‌جی جی 5 اپلیکیشن‌های پس‌زمینه را می‌بندد و اپ‌های قبلی برای اجرای مجدد دوباره بارگذاری می‌شوند. مدیرعامل وان‌پلاس آقای پی در این زمینه ادعا کرد که وان‌پلاس برای افزایش عمر شارژ باتری دست به چنین کاری زده و مدیریت حافظه رم وان‌پلاس 3 را کمی سختگیرانه و تهاجمی تنظیم کرده است. او گفت به‌دلیل باز بودن بوت‌لودر گوشی کاربران حرفه‌ای به راحتی می‌توانند modهایی برای این گوشی عرضه کرده و مدیریت حافظه رم را به دلخواه خود تغییر دهند.

ضعف دیگر این گوشی نسبت به پرچم‌داران دیگر صفحه‌نمایش آن است. وان‌پلاس 3 نه‌تنها از وضوح کمتر 1080p Full HD به‌جای 1440p QHD استفاده می‌کند بلکه رنگ‌ها در این گوشی اشباع بوده و به استاندارد sRGB شباهت ندارند. این نکته را اولین‌بار وب‌سایت AnandTech در بررسی موشکافانه خود در مورد این گوشی اعلام کرده و صفحه‌نمایش Optic AMOLED آن را از نظر دقت رنگی بدترین صفحه‌نمایش بررسی شده محسوب کرده است! به این ترتیب این شایعه ایجاد شد که وان‌پلاس برای ارزان‌تر عرضه کردن گوشی پرچم‌دار خود نسبت به رقبا مجبور شده تا در برخی زمینه‌ها مانند صفحه‌نمایش از قطعات ارزان‌تری استفاده کند.

oneplus-3-display

اما مدیرعامل و بنیان‌گذار وان‌پلاس آقای کارل پی این شایعات را توهین کننده نامیده و همه آن‌ها را رد کرده است. او می‌گوید تفاوت قیمت میان پنل‌های 1080p و 1440p نوع AMOLED زیاد نیست و وان‌پلاس اگر می‌خواست می‌توانست از این وضوح استفاده کند. اما ظاهراً این شرکت صلاح کاربر را در استفاده از وضوح 1080p دیده چرا که نه‌تنها در استفاده از فاصله عادی تفاوت این‌دو قابل تشخیص نیست بلکه وضوح پایین‌تر فشار کمتری بر روی پردازنده و GPU آورده و تجربه روان‌تری را رقم خواهد زد.

در مورد دقت رنگی هم پی می‌گوید سامسونگ دقیقاً صفحه‌نمایشی با مشخصات درخواستی وان‌پلاس را تولید و به این شرکت عرضه کرده و تنظیم رنگ‌ها با توجه به سلایق اکثر کاربران انجام شده است. پی می‌گوید با این‌که تولیدکنندگان دیگر ادعا می‌کنند صفحه‌نمایش گوشی‌هایشان با استاندارد sRGB هماهنگ است این قابلیت به‌صورت پیش‌فرض فعال نبوده و باید آن را در منوهای پیچیده جستجو کرد. در حال حاضر رنگ‌های اشباع از دید کاربران جذاب‌تر است و به همین دلیل وان‌پلاس هم مانند سایر تولیدکنندگان چنین تنظیماتی را به‌صورت پیش‌فرض فعال کرده است. با این وجود با توجه به درخواست کاربران وان‌پلاس از طریق یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری امکان تغییر اشباع رنگی به sRGB را فراهم خواهد کرد.

نتیجه این‌که کار پی ادعا می‌کند مشکلات یاد شده به دلیل استفاده از قطعات ارزان‌تر نبوده و عمداً برای ایجاد تجربه کاربری بهتر اعمال شده است. پرچم‌دار وان‌پلاس در حال حاضر حداقل 200 دلار ارزان‌تر از رقبایی چون گلکسی اس 7، اچ‌تی‌سی 10 و ال‌جی جی 5 عرضه می‌شود و با این حساب احتمالاً نمی‌توانید گوشی هوشمند بهتری را در این بازه قیمتی پیدا کنید.

SlashGear

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Amir می‌گوید

    دلایل خنده داری آورده لامصب شش گیگ رمشه
    دو یا سه که نیس