هواوی برای استقلال از گوگل بر روی سیستم‌عامل اختصاصی خود کار می‌کند

هواوی در حال حاضر پس از سامسونگ پرفروش‌ترین برند گوشی‌های اندرویدی دنیا محسوب می‌شود. خبرها حاکی از این است که این شرکت چینی با استخدام طراح سابق اپل و چند مهندس دیگر بر روی رابط کاربری جدید و یک سیستم‌عامل اختصاصی کار می‌کند.

0

هواوی سرانجام به این نتیجه رسیده که رابط کاربری EMUI گوشی‌هایش شباهت بیش از حدی به iOS دارد. این شرکت به همین دلیل تصمیم گرفته در رابط کاربری EMUI 5.0 پیچیدگی را کمتر کرده و سعی کند کمتر به اپل شبیه شود. هواوی می‌خواهد رابط کاربری جدیدی این شرکت کاربرپسندتر باشد و طوری طراحی شده باشد که نه‌تنها کاربران چینی بلکه کاربران کشورهای غربی مثل آمریکا نیز از آن استقبال کنند. گفته می‌شود این رابط کاربری با کمک Abagail Brody طراحی سابق اپل که در ساخت iOS 1 نقش پررنگی داشته و حالا به استخدام هواوی درآمده طراحی خواهد شد.

علاوه بر رابط کاربری EMUI هواوی بر روی سیستم‌عامل موبایلی اختصاصی خود نیز کار می‌کند. درحال حاضر همان‌طور که می‌دانید سامسونگ بزرگترین فروشنده گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود و سیستم‌عامل Tizen OS را برای روز مبادا توسعه می‌دهد. به این ترتیب هواوی هم به‌فکر افتاده تا اگر روزی گوگل پشتیبانی اندروید را برای گوشی‌های غیرگوگلی متوقف کند و یا محدودیت‌های غیرعاقلانه‌ای وضع کند این شرکت به‌طور کلی از دور خارج نشود.

به گزارش The Information این سیستم‌عامل فعلاً در مراحل ابتدایی توسعه است و هنوز مشخص نیست چه زمانی آماده خواهد شد. گفته می‌شود مهندسان و توسعه‌دهندگان اصلی این سیستم‌عامل تیمی از اسکاندیناوی هستند که پیش از این برای نوکیا کار می‌کردند. به هر حال امیدواریم هیچ‌وقت نیاز نباشد که هواوی و یا سایر تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی به ناچار به سیستم‌عامل‌های دیگری روی بیاورند اما تصمیم هواوی برای توسعه یک OS اختصاصی کاملاً معقول و قابل درک است.

GSMArena

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.