مارک زاکربرگ برای امنیت بیشتر وبکم و میکروفون مک‌بوک خود را با نوار چسب می‌پوشاند!

یکی از راه‌های آماتور و البته کارآمد برای این‌که هیچ‌کس نتواند با هک کردن صدای شما را بشنود و یا تصویرتان را ببیند از کار انداختن سخت‌افزاری میکروفون و وبکم است. شاید برایتان عجیب باشد که بدانید مارک زاکربرگ هم از همین روش استفاده می‌کند!

0

با وجود این‌که زاکربرگ یکی از نوابغ برنامه‌نویسی و اینترنت محسوب می‌شود و مسلّماً اطلاعات امنیتی بسیار بالایی دارد و اخیراً شنیده بودیم فیس‌بوک برای بهبود امنیت او 16 میلیون دلار خرج کرده است در تصویر بالا مشاهده می‌کنید که او کماکان از روش سنتی برای اطمینان خاطر بیشتر استفاده می‌کند. گفته می‌شود زاکربرگ 16 بادی‌گارد را برای محافظت از او در خانه‌اش استخدام کرده و اقدام جدیدش هم برای محافظت از خود دربرابر قوی‌ترین هکرهاست.

زاکربرگ روز گذشته و به مناسبت رسیدن کاربران ماهانه اینستاگرام به 500 میلیون نفر تصویری را در اکانت فیس‌بوک خود منتشر کرد که با دقت به مک‌بوک پرو پس‌زمینه این عکس می‌توانید وجود نوار چسب روی وبکم و همچنین میکروفون مک‌بوک را مشاهده کنید. با وجود این‌که به‌صورت قطعی مشخص نیست که این میز و مک‌بوک در واقع به زاکربرگ تعلق دارند اما از آن‌جا که پیش از این نیز او را پیش چنین میزی دیده بودیم می‌توان فرض کرد که مک‌بوک مذکور واقعا متعلق به مدیرعامل و بنیان‌گذار فیس‌بک است.

گفته می‌شود تنها در سال 2015 حدود 5 میلیون دلار خرج امنیت زاکربرگ در سن‌فرانسیسکو شده درحالی که اپل 209 هزار دلار برای امنیت تیم کوک و آمازون نیز 1.6 میلیون دلار برای امنیت جف بزوس خرج کرده بود. به هر حال جالب است که بدانیم حتی مدیران بزرگترین شرکت‌های فناوری دنیا نیز از روش‌های ساده و پیش پا افتاده امنیتی استفاده می‌کنند.

9to5mac

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.