اپل سرانجام مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی غیر رتینای خود را بازنشسته می‌کند

با وجود این‌که حدود سه سال از عرضه مک‌بوک پرو رتینا می‌گذرد اما اپل کماکان نسخه قدیمی 2013 مک‌بوک پرو را با قیمت 1000 دلار می‌فروشد. حالا که نسل جدیدی از مک‌بوک پروهای اپل در راه هستند این شرکت سرانجام تصمیم گرفته تا مدل MD101 را برای همیشه بازنشسته کند.

0

مک‌بوک پرو با صفحه‌نمایش رتینا سبک‌تر، باریک‌تر و قوی‌تر از نسخه معمولی بود و در سال 2014 عرضه شد. اما اپل کماکان مدل MD101 را با قیمت 1100 دلار عرضه می‌کند هرچند که اثری از آن در صفحه اصلی مک‌بوک پرو در سایت اپل نیست. این مک‌بوک پرو دارای وضوح صفحه‌ای برابر 1280 در 800 پیکسل، پردازنده Intel Core i5 3210M، 4 گیگابایت رم، هارد دیسک 500 گیگابایتی، درایو نوری و 2.3 کیلوگرم وزن است. در حال حاضر این مک‌بوک پرو به دلیل پردازنده قدیمی و هارد دیسک کند ضعیف‌ترین عضو مک‌بوک‌ها محسوب می‌شود و می‌توانید تنها با 100 دلار هزینه بیشتر یک مک‌بوک ایر با 8 گیگابایت رم و حافظه فوق‌سریع 256 گیگابایتی را خریداری کنید که نه‌تنها بسیار سبک‌تر و باریک‌تر است بلکه عملکرد بهتری هم دارد.

macbook pro

به همین دلیل و به گزارش AppleInsider و TheNextWeb اپل تصمیم گرفته تا سرانجام مدل قدیمی را بازنشسته کند. البته این مک‌بوک کماکان تا پایان موجودی انبارها فروخته خواهد شد و می‌توانید هنوز آن را در بازارهای ایران نیز پیدا کنید اما خرید آن را توصیه نمی‌کنیم. طبق شایعات جدید اپل قصد دارد نسل جدیدی از مک‌بوک پرو را رونمایی کند که نه‌تنها سبک‌تر و قوی‌تر است بلکه یک نوار LED نیز برای افزودن کارایی در بالای کیبورد آن اضافه خواهد شد.

9to5mac

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.