ایسوس و MSI به ارسال کارت‌های گرافیک آورکلاک شده برای بررسی متهم شده‌اند

تمامی شرکت‌های مطرح فناوری دنیا محصولات جدید خود را پیش از عرضه جهانی برای کارشناسان ارسال می‌کنند تا یک بررسی از آن‌ها انجام شده و مشتریان بتوانند انتخاب بهتری داشته باشند. اما ظاهراً ایسوس و MSI در مورد کارت‌های گرافیک ارسالی خود کمی شیطنت کرده‌اند و نسخه‌هایی قوی‌تر از معمول را ارسال کرده‌اند.

0

هنوز زمان زیادی از رونمایی کارت‌ گرافیک فوق قدرتمند NVIDIA GeForce GTX 1080 نمی‌گذرد که ایسوس و MSI دو شرکت از مهم‌ترین تولیدکننده‌های کارت‌های گرافیک گیمینگ محصولات خود را بر پایه این کارت عرضه کرده‌اند. طبق معمول هر دو شرکت کارت‌های خود را برای بررسی به وب‌سایت‌های معتبر ارسال کرده اند اما وب‌سایت TechPowerUp متوجه یک نکته غیرعادی شده است. ظاهراً کارت گرافیک MSI GeForce GTX 1080 Gaming X که به دست آن‌ها رسیده بود از کلاک بالاتری هم در بخش GPU و هم حافظه نسبت به نسخه‌ای که در بازار به‌فروش می‌رسد برخوردار بوده است. به این ترتیب نتایج و بنچمارک‌ها در حالت آورکلاک ثبت می‌شدند درحالی‌که مدل‌های موجود در بازار عملکرد نسبتاً پایین‌تری در حالت عادی دارند. ظاهراً MSI سعی کرده با این ترفند کارت‌های ساخت خود را بهتر و سریع‌تر از رقبا جلوه دهد.

با نگاهی به تاریخچه بررسی محصولات مشخص شده که MSI پیش از این نیز از چنین ترفندهایی استفاده کرده بود. همچنین شرکت هم‌وطن آن یعنی ایسوس نیز که البته از شهرت و اعتبار بیشتری در دنیا برخوردار است کارت‌های گرافیک مخصوص بررسی را طوری برنامه‌ریزی کرده که کلاک بالاتری داشته باشند. این ترفندها که حتی در مورد سازندگان گوشی‌های هوشمند نیز به نحوی رایج است برای فریب دادن مصرف‌کننده و بررسی‌کننده اعمال می‌شود و امیدواریم دیگر شاهد چنین مواردی نباشیم.

EVGA-GPU

رقیب آمریکایی این دو شرکت EVGA از فرصت استفاده کرده و در مقاله‌ای در وب‌سایت خود تحت عنوان «چیزی که می‌بینید همان‌چیزی است که دریافت می‌کنید» سعی کرده خود را از این قضایا مستثنی کند. EVGA ادعا می‌کند کارت‌های گرافیکی که برای بررسی در اختیار متخصصان قرار می‌دهد دقیقاً همانی است که می‌توانید از فروشگاه‌ها خریداری کنید و هیچ‌گونه آورکلاکی روی آن‌ها صورت نگرفته است.

وب‌سایت TechPowerUp روز پنجشنبه هفته گذشته یافته‌های خود را منتشر کرده اما تا این لحظه هیچ پاسخ رسمی از ایسوس و یا MSI در دفاع از خود منتشر نشده است.

TheVerge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.