ال‌جی از تلویزیونی با قابلیت دور کردن پشه‌ها برای مقابله با بیماری‌های مالاریا و زیکا رونمایی کرد

مهندسین ال‌جی با یک تیر دو نشان زد‌ه و تلویزیونی طراحی‌ کرده‌اند که در کنار کیفیت بالا، پشه‌ها را نیز برای جلوگیری از بیماری‌های مالاریا و زیکا از فضای منزل دور می‌کند.

0

پشه‌ها در هندوستان عامل انتقال بیماری‌های زیادی هستند که مالاریا و زیکا مهمترین آنهاست، در تلویزیون جدید معرفی شده از جانب ال‌جی، از امواج فرا صوت (Ultrasonic) استفاده شده است، این امواج به هیج‌وجه توسط گوش انسان قادر به تشخیص نیستند اما بنا به گفته ال‌جی، پشه‌ها را از محیط دور می‌کنند.

LG-mosquito-repelling-television

ال‌جی مدعی است که این فناوری پیش از این آزمایش خود را پس داده و در دستگاه‌های تهویه هوا و ماشین‌های لباسشویی ال‌جی در هندوستان استفاده شده است. جالب اینجاست که فناوری جدید به خدمت گرفته شده شده از جانب ال‌جی برای دور کردن پشه‌ها، در صورت خاموش بودن تلویزیون هم کار می‌کند.

در حال حاضر ال‌جی دو تلویزیون را با فناوری دور کردن پشه روانه بازار کرده است که مدل اول قیمتی حدود ۳۹۴ دلار دارد و دومین مدل این تلویزیون ۷۰۶ دلار قیمت گذاری شده است. ال‌جی مدعی است سعی کرده تا این تلویزیون را در قیمت‌های مقرون به صرفه‌ای روانه بازار کند تا شهروندان کم درآمد هندوستان برای خرید آن مشکل چندانی نداشته باشند.

قرار است پس از هندوستان این تلویزیون‌ها برای کشورهای فیلیپین و سریلانکا نیز عرضه شوند. به غیر از کشورهای ذکر شده، ال‌جی برنامه‌ای برای عرضه تلویزیون‌های دور کننده پشه خود به سایر نقاط دنیا اعلام نکرده است. در پایان ذکر این نکته نیز لازم است که ال‌جی در وب‌سایت خود متذکر شده این تلویزیون‌ها جای سایر تجهیزات دور کننده حشرات را نمی‌گیرند.

venturebeat.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.