اپل تایید کرد؛ فعلا خبری از iMessage برای اندروید نخواهد بود

در حال حاضر iMessage یکی از بهترین اپلیکیشن‌ها برای پیام رسانی است و گفته می‌شد که این اپلیکیشن‌ برای اندروید هم معرفی می‌شود، اپل هم در پیامی آب پاکی به روی طرفداران اندرویدی iMessage ریخت و اعلام کرد که فعلا خبری از این اپلیکشن برای اندروید نخواهد بود.

0

چند روزی بیشتر از برگزاری مراسم WWDC 2016 اپل نمی‌گذرد و کاربران اندرویدی انتظار داشتند اپل در این مراسم اپلیکیشن iMessage خود را برای اندروید نیز معرفی کند.

مراسم WWDC برگزار شد و شاهد اضافه شدن امکانات ویژه‌ای به iMessage بودیم اما خبری از عرضه نسخه اندرویدی این اپلیکیشن به میان نیامد. اکنون نیز خبرهایی به نقل از یکی از مدیران ارشد اپل منتشر شده که بعید به نظر می‌رسد حتی اپل در آینده نزدیک هم برنامه‌ای برای انتشار iMessage در پلتفرم اندروید داشته باشد.

در حال حاضر iMessage حدود یک میلیارد کاربر فعال دارد و با این حجم کاربر، احتمال تمایل اپل به گسترش دامنه کاربران خود چندان منطقی به نظر نمی‌رسد. لازم به ذکر است که اپل تلاش‌هایی برای ارتقا هوش یادگیری اپلیکیشن‌های خود دارد که این میزان کاربر برای این پروژه مناسب است و نیازی به افزایش کاربر وجود ندارد.

در حال حاضر اپل تمرکز شدیدی بر هوش مصنوعی دارد اما این شرکت در مراسم WWDC خود نشان داد که اطلاعات را به صورت ناشناس از کاربران مختلف جمع‌آوری می‌کند این شیوه که differential Privacy نامیده می‌شود به اپل کمک می‌کند تا مواردی نظیر پیشنهاد واژه‌ها را در حین تایپ و جستجو به صورت نامحسوس از کاربران جمع‌آوری و در بانک‌اطلاعاتی خود نگه‌داری کند.

سیاست حفظ اکو سیستم داخلی اپل را در بیشتر اپلیکیشن‌های این شرکت شاهد هستیم؛ اما اخیرا سرویس موزیک اپل، رخت اندروید به تن کرد تا کاربران اندرویدی هم از این سرویس بهره بگیرند.

در پایان باید گفت سیاست‌ حفظ اکو سیستم داخلی همیشه هم به خوبی جواب نمی‌دهد و بسیاری از شرکت‌های بزرگ ابزار و اپلیکیشن‌های اختصاصی خود را برای سایر پلتفرم‌ها نیز منتشر کرده‌اند با این حساب چه بسا که در آینده شاهد حضور iMessage در اندروید هم باشیم.

slashgear.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.