فروش آیفون 6 در پکن به اتهام کپی‌کاری از یک شرکت چینی متوقف شد

مقامات رسمی ناظر در پکن مدعی هستند اپل یکی از پتنت‌های ثبت شده در این کشور را نقض کرده است و به همین دلیل ممکن است جلوی فروش آیفون 6 و آیفون 6 پلاس در پکن گرفته شود.

2

ماه گذشته اداره تجهیزات هوشمند در پکن طی نامه‌ای رسمی به اپل از تصمیم خود برای نقص پتنت آیفون 6 و 6s خبر داد، این اداره مدعی است که این گوشی‌های آیفون در طراحی خود پتنت به کار گرفته در گوشی Baili 100C را نقض کرده‌اند. به همین دلیل اپل اجازه ندارد این گوشی‌ها را در پکن به فروش برساند.

بد نیست بدانید چین بزرگ‌ترین بازار اپل در خارج از کشور آمریکا به حساب می‌آید و به این ترتیب بعید به نظر می‌رسد اپل به این راحتی‌ها با این ادعا کنار بیاید،‌ لازم به ذکر است که این تصمیم در حال حاضر تنها شامل شهر پکن می‌شود، این شهر حدود ۲۲ میلیون جمعیت دارد. اپل می‌تواند به این قانون درخواست فرجام دهد، در مدت زمان رسیدگی به فرجام هم به راحتی قادر است بر اساس قانون به فروش گوشی‌های آیفون 6 و آیفون 6 پلاس خود ادامه دهد.

در حال حاضر Xu Guoxiang که ادعای این پتنت را دارد در این زمینه سخنی به میان نیاورده اما اپل بیانیه‌ای صادر کرده است. اپل در بیانیه خود مدعی است که گوشی‌‌های آیفون 6 و 6s پلاس و آیفون 6s به همراه آیفون 6 پلاس و آیفون SE در چین به فروش می‌رسد و اپل ماه گذشته درخواست فرجام داده است و تا زمان رای نهایی دادگاه پکن فروش گوشی‌های مذکور ادامه خواهد داشت.

fonearena.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. محمد صالح می‌گوید

    اخه اینا دوتا کجاشون شبیه به همدیگن

    واقعا جااااااااااالبه …….

    1. nokia lumia 920 می‌گوید

      والا معلوم نیست این شرکت هزار تومنی های چینی میتونن این ادعا رو داشته باشن…
      طراحی آیفون های اپل از نسخه ی اول تا آخرین نسخه یک زبان طراحی دارن…
      من موندم اپل کجای آیفون رو از گوشی چینی ای کپی کرده…
      اگه شما دوستان فهمیدید من دو هم در جریان بذارید…
      با تشکر…