سورس کد macOS Sierra شایعه عرضه مک‌بوک پرو جدید با نوار OLED را تأیید می‌کند

جهانی توسعه‌دهندگان اپل یا WWDC 2016 هم بدون هیچ معرفی سخت‌افزار جدیدی آمد و رفت، اما دیگر لازم نیست برای معرفی مک‌بوک پروی جدید این شرکت زمان طولانی‌تری صبر کنید.

0

بررسی‌های انجام‌شده در سورس کد اولین نسخه بتا از سیستم‌عامل macOS Sierra نشان می‌دهد که قرار است اپل از تاچ پد OLED جدیدی در کامپیوترهای خود پشتیبانی کند که به نحوی تأییدی است بر خبر «اپل نسخه سبک‌تر و نازک‌تر مک‌بوک پروهای خود با نوار لمسی OLED و حسگر اثر انگشت پاییز امسال عرضه می‌کند» که در ابتدای این ماه منتشر شد.

برخی تغییرات مخفی در سورس کد API جدید برای نسخه بعدی macOS نشان می‌دهد که قرار است Touch ID هم نقشی را در کامپیوترهای اپل ایفا کند. طبق این تغییرات که توسط وب‌سایت Mac Generation کشف‌شده‌اند، قرار است نوار لمسی OLED در نسل بعدی مک‌بوک پروها به‌صورت خودکار اطلاعاتی را در خصوص سیستم و دکمه‌هایی را مربوط به برنامه‌های بازشده نشان بدهد.

در اولین نسخه از macOS Sierra، اشاره‌هایی هم به یک دستگاه بیومتریک شده بود (دستگاهی که به کمک اثرانگشت، صدا یا مردمک چشم به شناسایی فرد زنده می‌پردازد) که امکان دریافت ورودی‌های یک، دو یا سه ضربه‌ای را داراست. همچنین صحبتی درباره USB Superspeed+ برای USB 3.1 شده بود.

اسناد مربوط به API جدید اطلاعات زیادی را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار نمی‌داد و تنها عنوان می‌کرد که این تکنولوژی هنوز تحت توسعه قرار دارد. مشخص نیست که اپل چه زمانی از مک‌بوک پروی جدید رونمایی کند. با توجه به اینکه macOS Sierra تا پاییز امسال به‌صورت عمومی منتشر نخواهد شد، احتمالاً تا دیدن این دستگاه در مغازه‌ها چند ماهی فاصله‌داریم.

cultofmac

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.